۵ مرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۲۱

با صدور حکمی رسمی صورت گرفت؛

برکناری رئیس نیروهای مسلح اوکراین با حکم رئیس جمهور

برکناری رئیس نیروهای مسلح اوکراین با حکم رئیس جمهور

در پی افزایش اختلافات میان وزارت دفاع اوکراین و «روسلان خومچاک»، رئیس نیروهای مسلح این کشور، سخنگوی وزارت دفاع اوکراین از برکناری وی توسط «ولادیمیر زلنسکی» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی افزایش اختلافات میان وزارت دفاع اوکراین و «روسلان خومچاک»، رئیس نیروهای مسلح این کشور، سخنگوی وزارت دفاع اوکراین از برکناری وی خبر داد.

بر اساس این گزارش، «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین امروز با صدور حکمی، رئیس نیروهای مسلح این کشور را از سمت خود برکنار کرده و با صدور حکمی جدید، خومچاک را به عضویت در شورای امنیت و دفاع ملی منصوب کرد.

گفته می‌شود قرار است «والری زالوژنی»، فرمانده هنگ شمالی ارتش اوکراین، به سمت ریاست نیروهای مسلح این کشور منصوب شود.

در همین حال، «سرگئی نیکفوروف» سخنگوی ریاست جمهوری اوکراین با تأیید این خبر گفت: روسلان خومچاک، رئیس نیروهای مسلح قرار است با تصمیم رئیس جمهور، از سمت خود برکنار شود.

وی همچنین افزود: رئیس جمهور خواستار همدلی میان وزارت دفاع و نیروهای نظامی اوکراین است اما متأسفانه ما شاهد چنین همدلی نیستیم و بر عکس، آنچه مشاهده می‌شود، افزایش تنش‌ها است.

بنا به گفته منابع دولتی اوکراین، موضوع اصلی اختلاف نظر میان وزارت دفاع و خومچاک، مساله درگیری‌های نظامی در شرق این کشور بوده است.

کد خبر 5267311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha