۱۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۰

برگزاری دوره های آموزشی مبانی تئاتر در قزوین

برگزاری دوره های آموزشی مبانی تئاتر در قزوین

قزوین- مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین از برگزاری دوره های آموزشی مبانی تئاتر خبر داد و گفت: پس از این دوره ها تولید آثار نمایشی در مساجد آغاز می‌شود.‌

سید قاسم قوامی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فراخوان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به منظور استعدادیابی، شناسایی، کشف و جذب نمایشگران مسجدی صورت گرفته است.

وی به پرورش استعدادهای درخشان در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی اشاره کرد و افزود: آشنایی با مبانی هنر نمایش، نمایش نامه نویسی، کارگردانی و بازیگری از جمله موضوعاتی است که در کارگاه‌های آموزشی به آن خواهیم پرداخت و پس از پایان آموزش‌های لازم، گروه‌ها شناسایی گردیده و ثبت می‌شوند.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین اضافه کرد: پس از شناسایی و ثبت گروه‌ها، مجموعه نمایش نامه‌های ۶ جلدی تئاتر بچه‌های مسجد و دیگر متون نمایشی، در اختیار گروه‌ها قرار گرفته و تولید آثار نمایشی در مساجد آغاز می‌شود.

در ادامه نیز نمایش‌های تولیدی توسط کارشناسان واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان، بازبینی و ارزیابی شده و گروه‌ها از راهنمایی، کمک و مشاوره کارشناسان نمایش بهره مند می‌شوند.

این مسئول معرفی گروه‌های برتر برای شرکت در رویدادهای نمایشی را از دیگر ویژگی‌های این فراخوان عنوان کرد و ادامه داد: گروه‌های نمایشی برتر پس از گذراندن مراحل آموزشی و با دریافت کسب امتیازات لازم با پشتیبانی مالی که توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین صورت می‌گیرد در قالب همایش استانی در مساجد استان، اجرای نمایش خواهند داشت و نمایش‌های برتر در همایش‌ها و جشنواره‌های استانی از جمله جشنواره استانی «تئارستان»، همایش استانی «تئاتر آپارتمانی»، همایش استانی «تئاتر کارگران»، همایش استانی «تئاتر روستا» و جشنواره¬ استانی «تئاتر محله» حضور خواهند داشت.

سیدقوامی به مؤلفه‌های انتخاب و گزینش نمایش برای اجرا در مسجد پرداخت و گفت: تعداد اجرا، تعداد مخاطب، نحوه‌ی تبلیغ و اطلاع رسانی، چگونگی ارتباط با مخاطب، موضوع و مضمون مرتبط با نمازگزار، تناسب نمایش با محیط مسجد، ابتکار و خلاقیت در استفاده از فضا و امکانات موجود در مسجد و … از جمله مؤلفه‌های انتخاب و گزینش نمایش برای اجرا در مسجد است.

وی طرح معضلات و مشکلات محله با استناد به آموزه‌های دینی، معرفتی و سخنان و رفتار و اعمال پیامبر رأفت و ائمه‌ی اطهار علیهم السلام را از موضوعات اصلی و اولویت دار نمایش‌های مسجدی عنوان کرد.

کد خبر 5273599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha