۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۳۱

به منظور شناسایی ایده های برتر؛

اولین رویداد «تکتون آموزش پزشکی» آغاز به کار کرد

اولین رویداد «تکتون آموزش پزشکی» آغاز به کار کرد

اولین رویداد «تکتون آموزش پزشکی کشور» به منظور شناسایی و حمایت از ایده های برتر تکنولوژی آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران، اولین رویداد تکتون آموزش پزشکی با ارائه ۲۰ ایده در زمینه تکنولوژی آموزشی در کشور از امروز ۱۰ شهریورماه آغاز شده است و تا ۱۲ شهریور ماه ۱۴۰۰ به صورت مجازی در دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه می یابد.

دکتر ابوالفضل باقری فرد؛ معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران با خلاقانه خواندن نامگذاری این رویداد افزود: این رویداد از آن جهت اهمیت دارد که می خواهیم موضوع تکنولوژی آموزشی را به صورت ویژه طرح و مسائل مربوط به آن را بررسی کنیم.

باقری فرد تاکید کرد: اینکه در اولین رویداد ۲۰ ایده به دبیرخانه ارسال شده، نشان می دهد که جامعه علمی مستعد ورود این ابزارها به حوزه آموزش است و امیدواریم در سال های آینده تنوع و تخصص در این ایده ها بیشتر به چشم بیاید.

رئیس اولین رویداد «تکتون آموزش پزشکی» با اشاره به اینکه استفاده از شبیه سازی ها در آموزش پزشکی جزو اولویت های وزارت بهداشت است، گفت: حدود ۳۰ درصد از ایده ها به شبیه سازی پرداخته اند که نویدبخش آینده روشنی برای تکنولوژی های آموزشی در کشور است.

دکتر حوریه محمدی، مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی ایران و دبیر اولین تکتون آموزش پزشکی نیز با تشریح جزییات برگزاری و مراحل شکل گیری این رویداد گفت: این رویداد در چند مرحله برنامه ریزی و اجرا شد.

وی افزود: برای برگزاری از خدمات داوری، مشاوره و همکاری اعضای هیأت علمی دانشگاه، افراد برگزیده آموزش پزشکی، حوزه کارآفرینی و فناوری در سطح کشور، کارکنان دانشگاه و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی بهره گرفتیم.

محمدی با اشاره به تلاش برای برنامه ریزی و آمادگی برگزاری این رویداد ابراز امیدواری کرد: اولین رویداد تکتون آموزش پزشکی در کشور بتواند با برگزاری مستمر و به صورت دو زبانه ، مخاطبین بیشماری را در سطح داخلی و بین المللی جلب کند تا با اشتراک گذاشتن توان علمی و فناورانه کشور در حوزه آموزش پزشکی؛ گامی در راستای مرجعیت علمی ایران در حوزه آموزش پزشکی برداشته شود.

وی گفت: به منظور ارتقا توانمندی های صاحبان ایده و علاقه مندان به این حوزه در این دوره، ۱۴ ساعت کارگاه آموزشی نیز برگزار می شود.

«تکتون» رویداد فناوری آموزشی است که در آن صاحبان ایده، متخصصان برنامه نویسی و مهارت های گرافیکی در کنار هم جمع می شوند تا برای مشکلات مربوط به فناوری در حوزه آموزش پیشنهاداتی ارائه دهند و در نهایت حامیان، ایده های برگزیده را تا تجاری سازی و بازاری شدن همراهی و حمایت می کنند.

کد خبر 5277560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha