۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۰۱

عباسپور در صحن مجلس:

کسب‌وکارها در فضای مجازی تهدید نمی‌شوند/ به دنبال فیلترینگ نیستیم

کسب‌وکارها در فضای مجازی تهدید نمی‌شوند/ به دنبال فیلترینگ نیستیم

نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی بحث فیلترینگ مطرح نیست و کسب‌وکارها هم تهدید نمی‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله عباسپور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مبنی بر لغو رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی،گفت: اگر این طرح در صحن مجلس بررسی شود، صرفاً دو نماینده در موافقت و دو نماینده در مخالفت با آن می‌توانند مباحث خود را مطرح کنند، اما اگر این طرح در کمیسیون مشترک بررسی شود، فرصت بسیار خوبی خواهد بود و تمامی کمیسیون‌ها و متخصصان این حوزه می‌توانند نقطه نظرات خود را در آنجا مطرح کنند.

وی افزود: اگر طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در صحن علنی مجلس مورد رسیدگی قرار گیرد، افراد متخصص خارج از مجلس از جمله اساتید فضای مجازی نمی‌توانند درباره آن اظهارنظر کنند، مجلس نباید فرصت را از دست دهد و با بررسی طرح مزبور در کمیسیون مشترک، همه موافقان، مخالفان و دانش‌آموختگان حوزه فضای مجازی می‌توانند به صورت مفصل نقطه نظرات خود را مطرح کنند.

نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی افزود: در طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی، فیلترینگ و مسدود کردن وجود ندارد. ذکر این نکته هم حائز اهمیت است که در کشورهای خارجی قوانین زیادی برای مدیریت فضای مجازی وجود دارد به گونه‌ای که آمریکا ۲۷۰ قانون در این باره دارد و آلمان هم برای کسانی که مقررات لازم را در فضای مجازی رعایت نمی‌کنند، جریمه در نظر گرفته است.

عباسپور تصریح کرد: ما امروز گذرگاه امن مرزی نداریم و پلتفرم‌های خارجی سطح‌بندی برای ارائه خدمات را در نظر نمی‌گیرند، این در حالی است که در طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی، کاربران به خوبی مورد توجه قرار گرفته‌اند و همچنین ارائه خدمات سالم به کودکان و نوجوانان پیش‌بینی شده است.

وی تأکید کرد: اگر طرح مزبور بر اساس اصل ۸۵ بررسی شود، قانون به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و بعد از سه تا پنج سال اگر اشکالاتی داشته باشد، مجدداً در صحن علنی مجلس رسیدگی می‌شود.

نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: افرادی که در حوزه اقتصاد دیجیتال فعالیت می‌کنند گاهی‌اوقات مورد سرقت و حمله قرار می‌گیرند و متأسفانه دستگاه قضا قوانین و مقرراتی را که بتواند بر اساس آن تصمیم‌گیری کند، در اختیار ندارد.

عباسپور گفت: پلتفرم‌های خارجی پاسخگوی نیازهای ما نیست و سطح‌بندی برای گروه‌های سنی مختلف را رعایت نمی‌کنند. بنده مجدداً تأکید می‌کنم که قرار نیست با این طرح کسب و کارها در فضای مجازی تهدید شوند و در این طرح امنیت اقتصادی ایجاد شده است.

کد خبر 5278022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha