۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۲۵

معاون فرهنگی‌ دانشگاه خبر داد؛

افزایش ۲۰ درصدی فعالیت های فرهنگی دانشجویان دانشگاه تهران

افزایش ۲۰ درصدی فعالیت های فرهنگی دانشجویان دانشگاه تهران

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان دانشگاه تهران ۲۰ درصد افزایش داشته است و از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰۰ رویداد فرهنگی در دانشگاه تهران برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی زارع چاهوکی در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، ضمن تبریک و خیر مقدم به خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: روز خبرنگار فرصتی است تا از فعالان حوزه خبر و رسانه که در جهت روشنگری و آگاهی بخشی جامعه صادقانه، متعهدانه و مسئولانه تلاش می‌کنند، تقدیری داشته باشیم البته تلاش شما عزیزان قابل جبران نیست.

وی ادامه داد: خبرنگاران با نقد منصفانه در انعکاس اخبار می‌توانند روحیه نشاط و امید را در جامعه تقویت کنند. شدت و سرعت تحولات حوزه‌های مختلف در دنیا شتاب گرفته است از این رو نقش و اهمیت رسانه بیش از پیش آشکار و انکار ناپذیر شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران تاکید کرد: در حوزه دانشگاه تلاش می‌کنیم تا «دانشگاه اجتماعی و مسئولیت‌پذیر» محقق شود. برای تحقق این هدف، حوزه خبر و رسانه از اهمیت بالایی برخوردار است.

زارع چاهوکی تصریح کرد: اقدامات متعددی می‌توان برای تقویت ارتباط «دانشگاه با جامعه» انجام داد که یکی از بخش‌های مهم آن ترویج علم و فناوری است.

وی در ادامه به تشریح برخی اقدامات اخیر معاونت فرهنگی و اجتماعی پرداخت و اظهار کرد: طرح «پیوست فرهنگی آموزش الکترونیک» در شورای فرهنگی تصویب شده است و از ابتدای سال تحصیلی جدید اجرایی خواهد شد.

زارع چاهوکی در این جلسه به طرح «افزایش توانمندی ها و شایستگی های اعضای هیئت علمی و مدیران دانشگاه تهران» و «انجمن خانواده و دانشگاه» اشاره و توضیحاتی را ارائه کرد.

وی در خصوص صدور گواهینامه ارزیابی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی برای دانشجویان ورودی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ گفت: آیین نامه صدور این گواهینامه پس از تصویب در شورای فرهنگی دانشگاه تهران برای اجرا ابلاغ شده است؛ دانشجویان برای دریافت گواهینامه فعالیت‌های فرهنگی باید فهرست فعالیت‌های خود در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هنری ارائه دهند تا کارنامه برای آنها صادر شود.

زارع چاهوکی در این نشست درباره طرح‌های در حال اجرای معاونت فرهنگی و اجتماعی از جمله «چهارمین همایش دانشگاه اخلاق مدار»، «اولین دوره بین الملل و چهارمین دوره ملی جشنواره کتاب سال فرهنگی دانشجویان» و «سومین جشنواره فرهنگی» نکاتی را مطرح کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه اکنون نسبت به سال ۱۳۹۵ مشارکت و عضویت دانشجویان در تشکل‌های دانشجویی ۱۴ درصد رشد داشته است. فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان دانشگاه تهران ۲۰ درصد افزایش داشته است و از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰۰ رویداد فرهنگی در دانشگاه تهران برگزار شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به تشکیل ستاد آیین استقبال از نودانشجویان دانشگاه تهران گفت: در ابتدای سال تحصیلی جدید آیین ویژه‌ای به صورت برخط و با هدف آشنایی نودانشجویان سال ۱۴۰۰ با ظرفیت‌های مختلف علمی و فرهنگی دانشگاه تهران برگزار می‌شود

کد خبر 5278105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha