۲۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۵۱

مدیرکل اوقاف البرز:

همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در بقاع متبرکه البرز برگزار شد

همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در بقاع متبرکه البرز برگزار شد

کرج - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: نوزدهمین همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در بقاع متبرکه البرز برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی دشتکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بزرگترین اجتماع شیرخوارگان حسینی همه‌ساله در اولین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شرایط خاصی که در استان البرز به ویژه در شهرستان کرج نسبت به موضوع کرونا حاکم است، بیان کرد: نوزدهمین همایش جهانی شیرخوارگان حسینی به صورت کاملاً محدود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی از بقاع متبرکه استان البرز برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز تصریح کرد: امسال همایش شیرخوارگان حسینی، با پویش دستان کوچک در نخستین جمعه ماه محرم در ساعت‌های مختلف از ساعت ۷ صبح در فضای باز در حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی فریاد مظلومیت شیرخوار کربلا حضرت علی اصغر (ع) و محکوم کردن کشتار کودکان بی گناه عنوان شده است.

دشتکی با اشاره به اینکه بیماری کرونا در جهان، کشور و استان البرز حاکم است و شرایط خوبی نیست، گفت: اما با برنامه‌ریزی‌های انجام شده روضه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی در برخی از بقاع متبرکه البرز برگزار شد.

وی اظهار کرد: تلاش کردیم، در بقاع متبرکه شهرستان کرج و البرز با برگزاری حتی محدود این مراسم یاد و خاطره شش ماهه کربلا را زنده نگه داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز بیان کرد: قرائت زیارت نذرنامه در این برنامه‌ها و با شعار هر منزل یک حسینیه به صورت مستقیم از صفحه‌های رسمی بقاع متبرکه شهرستان کرج به خصوص استان مقدس امامزاده محمد (ع) در حصارک، و امامزاده طاهر (ع) در مهرشهر و امامزاده حسن (ع) منتشر شد.

وی با اشاره به پویشی که با کمک خیرین و از محل موقوفات بقاع متبرکه راه‌اندازی شد، متذکر شد: در این پویش ۷۰۰ بسته‌های معیشتی و بهداشتی ویژه کودکانی که در خانواده‌های کم برخوردار هستند، تهیه و توزیع شد.

کد خبر 5280351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha