۲۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۰۱

امام جمعه لاهیجان:

داشتن قلب زنده انسان را به معرفت می رساند

داشتن قلب زنده انسان را به معرفت می رساند

رشت- امام جمعه لاهیجان با اشاره به اینکه انسان‌هایی که قلوب آن‌ها زنده است به معرفت می‌رسند، گفت: کسی به دنبال کسب رضایت خداوند باشد خدا نیز او را یاری می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدجواد سلیمانی صبح پنج شنبه در مراسم عزاداری صبح روز عاشورا به همت هیئت متوسلین به ائمه اطهار (ع) رشت در حرم خواهر امام رشت برگزار شد، اظهار کرد: حضرت زینب (س) نسبت به امام حسین (ع) بسیار با معرفت بود.

امام جمعه لاهیجان با اشاره به اینکه انسان‌هایی که قلوب آن‌ها زنده است به معرفت می‌رسند، تصریح کرد: روز عاشورا، روز ماتم حضرت زینب (س) است.

وی با بیان اینکه اگر قلب زنده باشد، خداوند در اوج بلا انسان را رها نمی‌کند، افزود: آن‌هایی که امروز در برابر مکتب امام حسین (ع) قرار گرفتند، قلبی مرده دارند و نمی‌توانند عالم را زیبا ببیند.

حجت‌الاسلام سلیمانی اضافه کرد: امروز باید از امام حسین (ع)، داشتن قلب زنده را در زندگی را طلب کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بنا به سفارش امام حسین (ع) شیعه یقین دارد، دشمنان نابود شدنی هستند، گفت: اگر می‌خواهیم زبان شاکر داشته باشیم، باید شکرگزار خداوند متعال باشیم.

امام جمعه لاهیجان با اشاره به اینکه برخی‌ها برای حفظ مقام خود حاضر نیستند حرف حق را بزنند، اظهار کرد: هر کسی دنبال رضایت خداوند باشد، حضرت حق به آن‌ها یاری می‌رساند.

وی ادامه داد: زمانی داعش به نزدیکی‌های حرم حضرت زینب (س) رسیده و بیش از ۸۶ درصد کشور سوریه دست شبه نظامی‌ها بود و مقام معظم رهبری تنها شخصیتی بودند که مقاومت کردند تا بشار اسد همچنان بر سر کار بماند و در برابر داعشی‌ها مقاومت صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام سلیمانی با بیان اینکه «سیدحسن نصرالله» بیان می‌کرد که تحلیل‌های رهبری درباره مسائل سیاسی لبنان همواره دقیق بوده است، افزود: تحلیل‌های درست مقام معظم رهبری ناشی از کسب رضایت الهی است.

وی با تاکید بر اینکه انسان اگر قلب زنده داشته باشد با معرفت می‌شود و دشمن برای رسیدن به اهداف خود او را مورد آزمایش قرار می‌دهد، اضافه کرد: در دنیا دوراهی‌های سیاسی و خانوادگی زیادی داریم اما باید با معرفت زندگی کرد.

امام جمعه لاهیجان با اشاره به اینکه باید با اخلاق و گذشت زندگی کنیم، خاطرنشان کرد: اگر مسابقه در دین‌داری و معرفت‌جویی نباشد مانند انسان‌هایی می‌شویم که در دنیامداری وقت می‌گذرانند.

کد خبر 5284448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha