۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۴۷

محمدیاری در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه:

برنامه‌های وزیر پیشنهادی امور خارجه ابهام دارد

برنامه‌های وزیر پیشنهادی امور خارجه ابهام دارد

نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی گفت:در شخصیت و کاراکتر امیرعبداللهیان ایراداتی نمی‌بینیم؛ او انسان فرهیخته‌ای است اما ابهاماتی در برنامه های وی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه نوبت عصر روز یکشنبه ۳۱ مرداد مجلس شورای اسلامی و در جریان رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، حسن محمد یاری نماینده مردم تالش در مخالفت با حسین امیر عبداللهیان وزیر پیشنهادی وزارت امورخارجه، گفت: اهمیت دستگاه دیپلماسی کشور بر کسی پوشیده نیست. اگر بنده به عنوان مخالف صحبت می کنم به خاطر این است که در برنامه های وزیر پیشنهادی ابهاماتی وجوددارد که باید تبیین شود.

وی با بیان اینکه وزارت خارجه محل کم کاری و سهم خواهی جناح های سیاسی نیست، افزود: اگر قرار است در دیپلماسی قوی باشیم باید وزیری را انتخاب کنیم که رای حداکثری مجلس را داشته باشد. امیرعبداللهیان پله های ترقی را طی کرده و بنده به شخصیت او ایرادی نمی‌بینم و معتقدم وی فردی فرهیخته و ملی است.

نماینده مردم تالش در مجلس خطاب به امیرعبداللهیان، گفت: صریحا اعلام کنید در قبال سیاست های دوگانه دولت گذشته در جداسازی دیپلماسی سیاسی از دیپلماسی مقاوم چه موضعی دارید. دولت گذشته معتقد بود که قادر به پرداخت هزینه های مقاومت نیست.

محمدیاری گفت: وزیرخارجه، سفیر نظام اسلامی است لذا باید فردی انقلابی و دارای دانش و امکان برقراری ارتباط مستقیم با رهبری انقلاب باشد.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی امور خارجه، گفت: مجلس از شما عقلانیت مبتنی بر خرد  جمعی را طلب می کند تا از حیثیت نظام دفاع کرده و مقابل تفکرات تروریست پرورغرب بایستید. در سیاست خارجی ابتکار عمل را در دست گرفته و سیاست منفعلانه در پیش نگیرید.

نماینده مردم تالش در مجلس از امیرعبداللهیان خواست برنامه اش برای دپیلماسی اقتصادی در استانهای مرزی را اعلام کند و گفت: شما همرزم شهید  رکن آبادی و شهید قاسم سلیمانی بوده اید. برنامه خود برای پیگیری حقوقی و قضایی اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار شهید قاسم سلیمانی را به صورت صریح و شفاف اعلام کنید.

محمدیاری گفت: علاوه بر این برنامه خود برای روشن شدن سرنوشت شهید متوسلیان و همرانشان را نیز اعلام کنید.

وی افزود: اخیرا فعالیت دانشگاه وزارت خارجه به حاشیه کشیده شده است. برنامه شما برای تقویت این دانشکده چیست؟

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه سیاست خارجی نباید دوگانه و میدان سهم خواهی جریانات سیاسی باشد، گفت: امیرعبداللهیان به عنوان فردی متدین باید موضع خود را درقبال برجام اعلام کند. نتیجه برجام چه خواهد شد؟

محمدیاری افزود: با توجه به شیطنت های استکبارعلیه نظام اسلامی آیا روشی خاص برای ایجاد تحول در دیپلماسی کشور دارید؟ آیا می‌توانید برجام را از بن بست خارج کرده و گشایش اقتصادی ایجاد کنید؟  

وی گفت: اگر شاهد فساد بزرگی در وزارت خارجه بودید آیا از این اقتدار برخوردار می باشید که با فساد برخورد کنید؟ آیا پاسخگوی مجلس خواهید بود؟

کد خبر 5286418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha