۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۱۴

معاون رئیس‌جمهور:

راه‌حل مسائل سیستان و بلوچستان در درون این استان نهفته است

راه‌حل مسائل سیستان و بلوچستان در درون این استان نهفته است

زاهدان- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: راه‌حل مسائل سیستان وبلوچستان در درون این استان نهفته به همین سبب سعی کردیم راه‌حل‌های استانی ارائه دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، سورنا ستاری در نشست هم‌اندیشی توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: توسعه قبل از هر چیزی یک مفهوم فرهنگی است و ابتدا باید فرهنگ برای رسیدن به توسعه درست و مهیا باشد.

وی افزود: اگر سیستان و بلوچستان به این امید بنشیند که یکی بیاید و مشکلات را حل کند این یک اشتباه بزرگ است زیرا راه‌حل‌های ما بومی این استان نیست.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بیان کرد: عامل توسعه زیست‌بوم، درون سیستان و بلوچستان بوده و این استان دارای زیست‌بوم منحصر به فرد به ویژه در حوزه‌های فرهنگی است.

وی ادامه داد: تنوع فرهنگی و قدمت سیستان و بلوچستان که بزرگترین تمدن‌های کشور از هامون آمده و اتفاقات بزرگ تاریخی که از این استان سر بر آورده نشان همین موضوع است.

ستاری با بیان اینکه جوانان می‌توانند مسائل مختلف را با نوآوری حل کنند و ما باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم گفت: مراکز نوآوری خیلی خوبی در شهرهای چابهار، ایرانشهر، زابل، زاهدان و سراوان وجود دارد که به شدت در حال توسعه است.

وی با بیان اینکه جوانان با استعداد سیستان و بلوچستان در این مراکز نوآوری ایجاد شده کسب و کار خود را توسعه می‌دهند افزود: از تمام مراکز نوآوری استان به طور کامل حمایت می‌کنیم.

کد خبر 5287937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha