۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۱۱

فرماندار کاشمر:

بیش از ۵۴ هزار نفر در کاشمر واکسن کرونا دریافت کردند

بیش از ۵۴ هزار نفر در کاشمر واکسن کرونا دریافت کردند

کاشمر ـ فرماندار کاشمر از واکسیناسیون بیش از ۵۴ هزار نفر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسلم ساقی پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری خود به مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: در هفته دولت سال جاری، ۳۸ پروژه شهری و روستایی در شهرستان کاشمر افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۲۷ پروژه با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۲۴۷ میلیون تومان مربوط به بخش روستایی و ۱۰ پروژه با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۹۵۹ میلیون تومان مربوط به بخشی شهری است که ۴۴.۳۷ درصد اعتبارات را شامل می‌شود.

فرماندار کاشمر افزود: جهاد کشاورزی با اعتبار هشت میلیارد و ۴۲۵ میلیون تومان و بهزیستی با اعتبار ۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان، بیشترین اعتبارات را در پروژه‌های هفته دولت دارا هستند.

آسیب ۳۳ میلیارد تومانی کرونا به مشاغل کاشمر

وی به مسئله کرونا در شهرستان کاشمر و تأثیر آن بر زندگی مردم اشاره و خاطرنشان کرد: اشتغال ۳۲ هزار و ۸۰۷ نفر در شهرستان کاشمر آسیب دیده، برآورد مالی خسارات ناشی از شیوع کرونا به مشاغل، مبلغی بالغ بر ۳۳ میلیارد و ۷۸ میلیون تومان است که تاکنون بیش از ۱۲ میلیارد تومان آن توسط بانک‌های عامل به مشاغل آسیب دیده از کرونا پرداخت شده است.

ساقی، کرونا را یکی از مهم‌ترین موضوعات جاری شهرستان کاشمر دانست و افزود: بیمارستان شهید مدرس این شهرستان بیش از ظرفیت بیماران کرونایی را بستری کرده و در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) نیز ۳۵ بیمار مبتلا به کرونا بستری شده‌اند.

وی با بیان این‌که از ابتدای امسال ۱۳ هزار و ۷۴۶ تست کرونا انجام گرفته که حدود ۲۷ درصد آن مثبت بوده است، اضافه کرد: این آمار تنها در مردادماه سال به ۵۴ درصد رسید که از ابتدای شیوع این ویروس بی‌سابقه است.

۳۵ درصد مردم کاشمر واکسن زدند

فرماندار کاشمر ادامه داد: اگر بخواهیم کرونا را تحت کنترل داشته باشیم، باید ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، درصد واکسیناسیون در سطح جامعه را افزایش دهیم که خوشبختانه در شهرستان کاشمر تاکنون نزدیک به ۳۵ درصد جمعیت شهرستان که ۵۴ هزار و ۸۰ نفر می‌شوند، واکسینه شده‌اند.

وی بیان کرد: علی‌رغم اقدامات صورت گرفته، آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در شهرستان همچنان صعودی بوده به طوری که بر اساس آخرین آمار، ۱۵۵ نفر در بیمارستان‌های کاشمر بستری هستند.

ساقی با بیان این‌که از ابتدای شیوع کرونا در شهرستان تاکنون، ۱۸۶ نفر به خاطر ابتلاء به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند، گفت: حدود ۳۵ درصد افراد بستری شده در کاشمر، غیر کاشمری هستند.

کد خبر 5288247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha