۳ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۵۷

ارکانی در گفتگو با مهر:

وزیر پیشنهادی اطلاعات اسناد طبقه‌بندی را فدای دفاع از خود نکرد

وزیر پیشنهادی اطلاعات اسناد طبقه‌بندی را فدای دفاع از خود نکرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: وزیر پیشنهادی اطلاعات در پاسخ به اتهامات وارده باید اسناد طبقه بندی شده را افشا می‌کرد اما برای امنیت نظام سکوت کرد.

احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب مورد تخریب برخی همکاران قرار دارد و موضوعاتی در مورد سابقه وی مطرح شد که درست و دقیق نبود.

نماینده مردم نیشابور، خطیب را فردی متواضع و با اخلاق خواند و گفت: وزیر پیشنهادی اطلاعات نتوانست در مورد اتهاماتی که خطاب به وی مطرح شد پاسخ دهد زیرا باید اطلاعات طبقه بندی شده را مطرح می‌کرد و سکوت کرد.

وی تصریح کرد: خطیب به عنوان چهره ای خدوم و زحمتکش در برقراری امنیت و در عین حال چهره‌ای منطقی، اثرگذار به دور از کندروی‌ها و تندروی‌ها در جامعه اطلاعاتی شناخته شده است و باید رأی قاطعی از مجلس کسب کند تا وزیر اطلاعات بتواند با اقتدار در صحنه داخلی و خارجی مطرح شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهارداشت: وزیر پیشنهادی اطلاعات به خاطر تواضع، اخلاق‌مداری و رعایت ملاحظات مربوط به امنیت نظام امکان دفاع از خودش در مورد اتهامات وارده را در صحن علنی پیدا نکرد. اما در جلسات کمیسیون ها به صورت مفصل از خودش دفاع کرده است.

وی از نمایندگان خواست با رأی اعتماد قاطع از وزیر پیشنهادی اطلاعات حمایتی معنادار داشته باشند.

کد خبر 5288720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha