۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۳۵

یک‌هفته با کتاب؛

همراهی مادر شهید ژاپنی جنگ با کاروان پارالمپیک‌ و تعویق یک جایزه

همراهی مادر شهید ژاپنی جنگ با کاروان پارالمپیک‌ و تعویق یک جایزه

سخنرانی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحن مجلس شورای اسلامی درباره کاغذ و قاچاق کتاب و تعویق در برگزاری اختتامیه جایزه شهید اندرزگو از مهم‌ترین خبرهای فرهنگ و نشر در این‌هفته بودند.

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و اندیشه: گزارش «یک‌هفته با کتاب» این‌هفته، کم‌خبر است و تنها ۴ خبر را شامل می‌شود. در حالی‌که گزارش‌های هفته‌های پیشین به‌ترتیب ۶ و ۱۱ خبر را در خود جا داده بودند.

هفته پیش خبر انتشار برنامه‌های وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد را به‌عنوان تیتر گزارش داشتیم و این‌هفته خبر سخنرانی و دفاع این‌وزیر پیشنهادی در صحن مجلس را در پیشانی گزارش داریم. به‌جز این‌خبر، سه‌خبر دیگر هم درباره تعویق در اختتامیه جایزه شهید اندرزگو، همراهی سبا بابایی (کونیکو یامامورا) با کاروان پاراالمپیک کشور و فراخوان یک‌ناشر برای نمایشنامه‌نویسی را مرور می‌کنیم.

برنامه وزیر پیشنهادی ارشاد برای جلوگیری از قاچاق کتاب

محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز سه‌شنبه ۲ شهریور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کرده و در جمع نمایندگان به دفاع از برنامه‌های خود پرداخت.

گوشه‌ای از برنامه‌های اسماعیلی درباره خودکفایی و جلوگیری از واردات کاغذ، فیلم و زینک و ملزومات تولید کتاب بود. او در گوشه‌ای دیگر از بیان برنامه‌ها و دفاع خود، به قاچاق کتاب و دستفروش‌های خیابان انقلاب اشاره کرد و گفت این‌مشکلات بازار نشر کشور با برنامه و تدبیر قابل حل‌شدن هستند.

تعویق در برگزاری اختتامیه جایزه شهید اندرزگو

طبق خبری که دوشنبه این‌هفته منتشر شد، بنابر اعلام دبیرخانه دومین دوره جایزه شهید سیدعلی اندرزگو، با تصمیم شورای سیاست‌گذاری این‌جایزه درباره شیوع موج جدید ویروس کرونا و افزایش چشمگیر میزان مبتلایان، برگزاری آیین اختتامیه، تجلیل از برگزیدگان و اهدای جوایز دومین دوره این‌جایزه که قرار بود چهارشنبه ۳ شهریور، همزمان با سالروز شهادت شهید سیدعلی اندرزگو برگزار شود، تا فراهم شدن شرایط پایدار و خروج از وضعیت بحرانی ویروس کرونا، به تعویق افتاد.

انتصاب سبا بابایی به‌عنوان سرپرست معنوی کاروان پارالمپیک

سبا بابایی (کونیکو یامامورا) راوی کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» و مادر شهید محمد بابایی، به‌عنوان سرپرست معنوی کاروان اعزامی سردار دل‌ها به پارالمپیک توکیو شنبه‌شب ۳۰ مرداد وارد این‌شهر شد.

انتشار فراخوان استعدادهای نمایشنامه‌نویسی کتاب آواژ

نشر «آواژ» روز یکشنبه این‌هفته، طی فراخوانی ویژه استعدادهای نمایشنامه‌نویسی در راستای معرفی نویسندگان آثار دراماتیک، اعلام کرد بستری را فراهم کرده تا در کنار سایر بخش‌های مجموعه کتاب آواژ، به چاپ آثار کوتاه نمایشی در خور توجه و معرفی نویسندگان آن‌ها بپردازد.

کد خبر 5289071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha