۴ شهریور ۱۴۰۰، ۰:۴۹

پس از آمریکا،

انگلیس هم نسبت به عملیات تروریستی در افغانستان هشدار داد

 انگلیس هم نسبت به عملیات تروریستی در افغانستان هشدار داد

یک مقام ارشد انگلیس نسبت به احتمال وقوع حمله تروریستی به هنگام تخلیه نیروهای خارجی از کابل هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، پس از آمریکا، حال یک مقام ارشد انگلیس نیز نسبت به احتمال وقوع حمله تروریستی به هنگام تخلیه نیروهای خارجی از کابل هشدار داد.

این مقام انگلیسی گفته است که بیشترین نگرانی درباره احتمال انجام حملات تروریستی از سوی یک گروه وابسته به داعش در افغانستان است.

این مقام انگلیسی که نام آن عنوان نشده، گفته است: نوع اقدامات تروریستی در افغانستان از طریق بمبگذاری‌ها یا عملیات‌های انتحاری خواهد بود.

همزمان «آنتونی بلینکن»، وزیرخارجه آمریکا نیز با اعلام نگرانی از وضعیت افغانستان گفته است: ما در یک محیط خطرناک در شهر کابل و در کشوری که تحت کنترل طالبان قرار گرفته در حال کار هستیم.

این مقام آمریکایی همچنین نسبت به حمله تروریستی داعش هشدار داد و گفت: حمله شاخه خراسان داعش بسیار محتمل است.

با گذشت بیش از ۱۰ روز از تصرف کابل توسط طالبان، همچنان گمانه‌زنی‌ها در مورد آینده افغانستان و سرنوشت حکومت در این کشور ادامه دارد.

طالبان در یک اقدام بهت‌آور و حیرت‌انگیز، با سرعتی که برای تمامی کارشناسان سیاسی و بین‌المللی و حتی کارشناسان امور افغانستان و حتی شاید خود افغان‌ها غیرقابل تصور بود، توانستند با از بین بردن حاکمیت گذشته افغانستان و پایان دادن به ریاست‌جمهوری اشرف غنی، حاکمیت را در افغانستان به دست بگیرند.

کد خبر 5289574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha