۶ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۳۷

رئیس پیش بینی هواشناسی گلستان خبرداد؛

پایداری هوا و افزایش دما تا اواسط هفته در گلستان

پایداری هوا و افزایش دما تا اواسط هفته در گلستان

گرگان- رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گلستان گفت: با عبور سامانه بارشی از گلستان جو آرام شده و تا اواسط هفته علاوه بر پایداری هوا روند افزایشی دما را شاهد خواهیم بود.

محمود محمد قلی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با فعالیت سامانه بارشی در روز گذشته (جمعه) شاهد رگبارهای نقطه ای در مناطق شرقی گلستان بودیم و بیشتری میزان بارش از پاقلعه رامیان با ۳۴ میلی متر بارش گزارش شده است.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گلستان افزود: بارش باران در کلاله و مراوه‌تپه سبب طغیان رودخانه‌ها و به راه افتادن سیلاب شده و به برخی از دامداری ها و منازل مسکونی خسارت وارد کرد.

وی گفت: از دیگر پدیده‌های این سامانه وقوع گرد و غبار بوده که وزش باد سبب انتقال گرد و خاک از صحرای قره قوم به مناطق شمالی و مرکزی گلستان شد و دید را تا ۱۰ متر کاهش داد.

محمدقلی پور افزود: با عبور این سامانه از امروز (شنبه) جو آرام شده و تا اواسط هفته علاوه بر پایداری هوا روند افزایشی دما را شاهد خواهیم بود.

به گفته رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گلستان دمای هوا در اواسط هفته از مرز ۴۰ درجه سانتیگراد هم عبور خواهد کرد.

وی توضیح داد: از اواسط هفته امواج شمالی باعث دگرگونی هوا شده و رگبار و رعد و برق پراکنده را در استان شاهد خواهیم بود.

کد خبر 5290787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • روحی IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      0 0
      سلام ..لطفا بگید که پاییز امسال بارش باران به چه صورته در شهر گرگان و روستاهای اطراف؟؟؟؟ پیش بینی چقدر صحیح است...برای کشاورزی چقدر ثمر دارد بارانها...مثل کشت گندم لطفا جواب بدین...ممنون