۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۰۳

وزارت دفاع تایوان:

چین می‌تواند توان دفاعی ما را فلج کند

چین می‌تواند توان دفاعی ما را فلج کند

وزارت دفاع تایوان در گزارشی اعلام کرد که چین از توانمندی های نظامی برخوردار است که می تواند توان دفاعی این جزیره را فلج کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع تایوان امروز چهارشنبه اعلام کرد که چین می‌تواند توان دفاعی این جزیره را با حمله سایبری و موشکی فلج کند.

در بیانیه وزارت دفاع تایوان آمده است که چین می تواند «حملات نرم و سخت الکترونیکی» از جمله مختل کردن خطوط ارتباطی جزایر اطراف خود از ژاپن تا فیلیپین را به انجام برساند.

در بخشی از این گزارش آمده است: چین با استفاده از ارتش اینترنتی خود، به صورت بیسیم یا از طریق سیم های ارتباطی می تواند حملاتی به بخش های مختلف اینترنت جهانی انجام دهد که توان دفاع هوایی، فرماندهی دریایی و قابلیت های سیستم ضد حمله ما را فلج کرده و تهدید عظیمی را متوجه ما کند.

گزارش مذکور در ادامه ادعا می کند که پکن توان لجستیک و نقل و انتقال لازم برای حمله در مقیاس وسیع را ندارد و ارتش چین در تلاش است این قابلیت ها را تقویت کند!

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت خارجه چین پیشتر اعلام کرده است که تایوان بخش جدایی ناپذیر چین است؛ حال آنکه دولت پکن بارها هشدار داده است که جدایی طلبی این منطقه نتیجه ای جز جنگ نخواهد داشت.

پکن بارها بر لزوم احترام به اصل چین واحد تاکید کرده حال آنکه آمریکا و متحدانش در ادامه سیاست چرخش به ایندوپاسیفیک که لازمه آن مهار قدرت یابی چین است؛ به دنبال تضعیف جریان های جدایی طلب مناطق تابع این کشور نظیر هنگ کنگ، تایوان و تبت هستند.

کد خبر 5294817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha