در تماس های تلفنی جداگانه؛

بلینکن با همتایان قطری و بحرینی خود درباره افغانستان گفتگو کرد

بلینکن با همتایان قطری و بحرینی خود درباره افغانستان گفتگو کرد

وزیر امور خارجه آمریکا در تماس های تلفنی جداگانه با همتایان قطری و بحرینی خود درباره تحولات افغانستان رایزنی و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر امور خارجه آمریکا در تماس های تلفنی جداگانه با همتایان قطری و بحرینی خود درباره تحولات افغانستان رایزنی کرد.

بر اساس این گزارش، آنتونی بلینکن در تماس تلفنی با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر از دوحه بخاطر خروج امن شهروندان آمریکایی و افغانستانی تشکر کرد.

وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با «عبداللطیف الزیانی» وزیر خارجه بحرین نیز از نقش این کشور در تسهیل خروج امن آمریکایی ها از افغانستان تمجید نمود.

روابط دوجانبه و همکاری های منطقه ای از دیگر محورهای مورد بحث در گفتگوی تلفنی بلینکن با وزرای خارجه قطر و بحرین اعلام شده است.

این در حالی است که وزیر دفاع آمریکا هم تحولات افغانستان و روابط فیمابین را در گفتگوی تلفنی با مقامات کشورهای حوزه خلیج فارس مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار ۴ بیانیه جداگانه در وبگاه خود اعلام کرد که لوید آستین، وزیر دفاع این کشور با حمد جابر الصباح همتای کویتی، سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد بحرین، تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی به صورت تلفنی کفتگو کرده است.

بر اساس بیانیه های صادر از سوی پنتاگون، محور این رایزنی های تلفنی روابط و مشارکت های دوجانبه و همچنین آخرین تحولات در افغانستان اعلام شده است.

لازم به ذکر است که اوایل بامداد روز سه شنبه (ساعت ۱۵:۲۹ به وقت واشنگتن معادل ۲۳:۵۹ به وقت تهران)، آخرین هواپیمای آمریکایی که حامل «راس ویلسون» سفیر آمریکا در کابل بود، از افغانستان خارج شد.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در پیامی توئیتری نوشته بود: ۱۲ امشب آخرین نظامیان آمریکایی از فرودگاه کابل خارج شدند و این گونه کشور ما کاملاً آزاد و مستقل شد. این موفقیت به همه ما (افغان‌ها) تعلق دارد.

طالبان همچنین اعلام کرد که فرودگاه کابل پس از «خروج آخرین نیروهای آمریکایی» تحت کنترل کامل این گروه قرار گرفته است.

کد خبر 5295028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha