۱۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۰۳

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

روند کُند اجرای پروژه سد پلرود نگران کننده است

روند کُند اجرای پروژه سد پلرود نگران کننده است

رشت- نماینده رودسر و املش در مجلس با انتقاد از روند کُند اجرای پروژه سد پلرود، گفت: در زمینه جذب اعتبارات با وقفه پنج ماهه رو به رو هستیم.

حجت‌الاسلام محمد صفری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت سد پلرود، گفت: در سال گذشته طی جلساتی پیگیر مطالبات اعتباری سد پلرود بودیم و توانستیم بعد از شش سال، ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کرده و در اختیار آب منطقه‌ای گیلان به عنوان کارفرما قرار دهیم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه آب منطقه‌ای اعتبار مذکور را برای پیش برد کار در اختیار پیمانکار قرار داده است، افزود: با وجود وقفه چند ماهه در تأمین اعتبار سد پلرود اما این اعتبار به طور کامل دریافت شد و پیمانکار هم در حال کار است.

بهره برداری از پروژه کنار گذر کلاچای نیازمند اعتبارات ۸ میلیاردی

وی با ابراز نگرانی از روند کند پیشرفت کار در پروژه سد پلرود، بیان کرد: برخلاف وعده رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه، اعتبار سد پلرود با یک وقفه پنج ماهه دریافت و علاوه بر این شروع فصل بارندگی در گیلان باعث شد در جذب اعتبار عقب بمانیم.

حجت الاسلام صفری با بیان اینکه انتظار می‌رود با توجه به اعتباری که در اختیار پیمانکار قرار داده‌ایم هرچه سریع‌تر این پروژه به اتمام برسد، گفت: تأخیر در اجرای پروژه سد پلرود باعث آسیب‌های زیادی به منطقه می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به پروژه کنارگذر (پل کمربندی) کلاچای، تصریح کرد: آخرین اعتبار این پل بیش از ۱۳ میلیارد تومان بوده که جز مطالبات پیمانکار از سال‌های گذشته بوده و در اختیار وی قرار گرفته است و در حال جذب دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دیگر برای آن هستیم.

صفری با اشاره به اینکه نیازمند جذب هشت میلیارد تومان دیگر برای پروژه کنارگذر کلاچای هستیم، اظهار داشت: این پروژه روزهای پایانی کار خود را سپری می‌کند و امیدواریم هرچه سریع‌تر به اتمام برسد.

وی به برنامه دولت و مجلس در زمینه بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات دولت در حوزه مبارزه با کرونا، نبود یک برنامه منسجم برای مهار این بیماری بود و با وجود تلاش بسیار خوب وزارت بهداشت متأسفانه در بدنه کابینه یک بهم ریختگی و عدم هماهنگی وجود داشت.

نبود برنامه منسجم در زمینه کرونا در دولت گذشته

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با اشاره به تأکیدات رهبری و رئیس جمهور مبنی بر اینکه اولویت اول کشور مسئله کرونا است و باید مردم را در مقابل این بیماری واکسینه کرد، افزود: متأسفانه واکسیناسیون عمومی در سه ماه اخیر روند کندی داشته و امیدواریم با توجه به وعده رئیس جمهور، واکسن‌های بیشتری وارد کشور شود.

حجت الاسلام صفری با اشاره به اینکه مبدأ واکسن‌های وارداتی احتمالاً کشور چین است، تصریح کرد: امیدواریم واکسن‌ها هرچه سریع‌تر به مقدار ۳۰ میلیون دُز در اختیار مردم قرار گیرد تا بخشی از مشکلات در حوزه کرونا برطرف شود.

وی با اشاره به طرح صیانت از فضای مجازی بیان کرد: این طرح مطالبه رهبری به واسطه وجود بهم ریختگی در فضای مجازی است زیرا در هیچ جای دنیا به این شکل کار پیش نمی‌رود و کشورها قوانینی برای فضای مجازی دارند اما کشور ما در این حوزه هیچ قانونی ندارد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه طرح فضای مجازی به معنای فیلترینگ نیست، ادامه داد: امروزه حتی رهبر معظم انقلاب سایت دارند و از پلت فرم‌ها استفاده می‌کنند اما مسئله فیلترینگ از فضای خارج از کشور مطرح شد و متأسفانه مسئولان ارشد نظام چه در مجلس و چه در دولت نسبت به این مسئله روشنگری نکردند.

وی بیان کرد: ایرادات طرح صیانت از فضای مجازی به کمیسیون ویژه در مجلس ارجاع داده شده تا بتوانیم یک طرح کامل و پخته‌تر را وارد صحن علنی مجلس کنیم.

کد خبر 5295787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha