۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۵۷

در قالب پویش شمیم حسینی؛

چهاردهمین دوره رزمایش همدلی و کمک مومنانه برگزار شد

چهاردهمین دوره رزمایش همدلی و کمک مومنانه برگزار شد

چهاردهمین دوره رزمایش همدلی و کمک مومنانه در قالب پویش شمیم حسینی و مهر تحصیلی در آستان مقدس شیخ صدوق (ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، چهاردهمین دوره رزمایش همدلی و کمک مومنانه در قالب مهر تحصیلی و پویش شمیم حسینی در آستان مقدس شیخ صدوق (ره) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آیت الله بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: رزمایش مومنانه کار بسیار ارزشمندی است، از زمان شیوع ویروس کرونا شاهد تلاش مردم خیر و مسئولان جمهوری اسلامی ایران بر کاهش آلام و نگرانی‌های مردم هستیم.

وی با استناد به روایتی از پیامبر اکرم عنوان کرد: پیامبر فرمودند بهترین اعمالی که انسان‌ها می‌توانند انجام دهند رعایت انصاف، مواسات با برادران دینی و… است.

وی در معنای انفاق گفت: انفاق به معنای آن است که بخش زیادی از مال خود را زمانی که دیگران به آن احتیاج دارند بذل و بخشش کنیم. اما مواسات شریک کردن دیگران در مال و داشته‌های خود است؛ با توجه به شرایط کنونی ما شاهد انفاق، مواسات و ایثار آن هم در اوج خودش هستیم.

وی افزود: مواسات مومنانه برکتی است که به واسطه انقلاب اسلامی و هدایت رهبر معظم انقلاب در کشور به عنوان یک فرهنگ تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه اسلام دارای ابعاد گوناگونی است، اظهار کرد: متأسفانه گاهی اوقات بعضی افراد به بخشی از اسلام توجه می‌کنند و از دیگر ابعاد آن غافل هستند. اسلام دارای ابعاد گوناگونی چون معنویت، عرفان، سیاست، اقتصاد و … است. کسی که تنها یک بعد را بگیرد و به دیگر ابعاد توجه نکند نمی‌تواند بگوید که من اسلام را کامل شناخته‌ام، برای مثال اگر فرد نیازمندی را ببیند و به او کمک نکند شناخت او از اسلام ناقص خواهد بود.

آیت الله بوشهری بیان کرد: یکی از ابعاد عبادی اسلام بعد اجتماعی آن است، کسی که خود را در جرگه مسلمانان می‌داند اما در غم و شادی آنان شریک نمی‌شود نمی‌تواند خود را مسلمان بخواند، طبق صریح روایات؛ همه انسان‌ها عیال خداوند محسوب می‌شوند و محبوب ترین انسان‌ها نزد خدا کسی است که سودش به عیال خدا بیشتر باشد.

وی در پایان تاکید کرد: بنده از مدیران بقاع متبرکه و مسئولان ذیربط در خصوص کمک‌هایی که به کادر درمان و نیازمندان شده که مبلغ آن بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان است شخصاً تشکر می‌کنم.

در ادامه حجت‌الاسلام خاموشی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: از رهبر انقلاب قدردان هستیم که باعث شدند در مسیر مواسات گام برداریم؛ سازمان اوقاف باید پرچم‌دار مواسات باشد چراکه این سازمان یک خیریه است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه کمال دارای دو بال است که یکی از آنان کمک به دیگران مطرح می‌شود، اظهار داشت: روایت شده در روز قیامت از برخی دوزخیان سوال می‌شود چرا در این‌جا هستید می‌گویند اهل دستگیری از نیازمندان و ایتام نبودیم؛ مهم‌ترین وظیفه آن است که برای هم‌نوع دردمند اهل خیر باشیم.

وی با بیان اینکه توصیه‌شده انسان به‌صورت علنی و پنهانی اهل خیر باشد، گفت: یکی از مصادیق خیر علنی برگزاری همین رزمایش مؤمنانه است.

خاموشی با اشاره به اینکه بیش‌از ۸۰ درصد کمک‌ها در رزمایش مؤمنانه مردمی است، تصریح کرد: مردم به بقاع متبرکه اعتماد دارند و معنویت خود را به این اماکن مقدس گره زدند تا بتوانند حرکتی بزرگ را در کمک به نیازمندان رقم بزنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امروز شاهد برگزاری چهاردهمین دوره مواسات و چهارمین دوره کمک‌تحصیلی به همت مردم و بقاع متبرکه هستیم و این به‌خاطر آن است که به نیازمندان گفته شود که این راه ادامه دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی انفاق در جامعه رخ می‌دهد نیازمندان امیدوار به عدالت می‌شوند. انفاق یک نعمت است و باید آن را قدر دانست.

کد خبر 5297274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha