۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۱۲

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

۴۳ هزار تن گندم از کشاورزان استان سمنان خریداری شد

۴۳ هزار تن گندم از کشاورزان استان سمنان خریداری شد

سمنان- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان از پایان خرید تضمینی گندم در استان خبر داد و گفت: نزدیک به ۴۳ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

محمد باقر منوچهری در گفتگو با خبرنگار مهر، از پایان خرید تضمینی گندم در استان سمنان خبر داد و بیان کرد: ۴۲ هزار و ۷۵۳ تن گندم از کشاورزان نقاط مختلف استان خریداری شده که نشان از کاهش نزدیک به ۵۰ درصدی نسبت به سال‌های قبل می‌دهد.

وی با بیان اینکه خشکسالی در این کاهش خرید نقش مهمی داشته است، افزود: کاهش عملکرد سطح به دلیل کمبود آب و بارندگی همچنین خشکسالی و کاهش منابع آبی در زمره مسائلی بود که برای این کاهش تولید عنوان می‌شود.

مدیرکل غله استان سمنان با بیان اینکه گندم تضمینی کیلوگرمی پنج هزار تومان خریداری و تقریباً تمام مطالبه کشاورزان پرداخت شده است، ابراز کرد: با کشاورزان استان در همان هفته اول شهریورماه تصفیه حساب شد.

منوچهری با بیان اینکه قیمت تضمینی خرید گندم نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد بیشتر شده بود، ابراز کرد: بیش از دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال گندم از گندم کاران استان خریداری شده است.

وی درباره شائبه کمبود گندم مورد نیاز مردم به خصوص آرد برای سال جاری، گفت: درست است که کمبود تولید گندم در استان وجود دارد اما مصرف مورد نیاز استان از طریق واردات از دیگر استان‌ها جبران خواهد شد و نگرانی از بابت این محصول وجود ندارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه از هم اکنون مشخص است که قیمت گندم در سال آتی نیز ۵۰ درصد بیشتر است، تاکید کرد: با توان کشت کشاورزان استان امیدواریم میزان تولید در سال آتی بیشتر و بتوانیم شاهد کاهش تبعات منفی خشکسالی باشیم.

به گزارش مهر، تولید گندم در استان سمنان طی سال‌های گذشته تا ۱۱۰ هزار تن نیز محاسبه می‌شد که سال به سال این تولید کاهش یافته تا جایی که سال گذشته کمتر از ۹۰ هزار تن و امسال رکورد عجیب ۴۲ هزار تن رقم خورده که در این استان سابقه نداشته بلکه شگفت‌انگیز است نکته قابل توجه اینجا است که کل گندم تولیدی اندازه یک‬ سوم‬ یک شهرستان کوچک در استان گلستان نیست.

کد خبر 5298780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha