۱۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۲۰

فرماندار میامی:

خروج غیرمجاز گندم از میامی مصداق قاچاق است/اتمام خرید تضمینی گندم

خروج غیرمجاز گندم از میامی مصداق قاچاق است/اتمام خرید تضمینی گندم

میامی- فرماندار میامی با اشاره به اتمام خرید تضمینی گندم و برداشت محصول در میامی گفت: بهره برداران باید بدانند که خروج غیرمجاز گندم مصداق قاچاق در سطح این شهرستان است.

احمد ملایری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اتمام فصل برداشت گندم و همچنین خرید تضمینی بر ضرورت توجه کشاورزان و رانندگان به مسائل قانونی تاکید کرد و افزود: یکی از مصادیق قاچاق کالا خروج غیر مجاز گندم از شهرستان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت ارتقای آگاهی‌های مردم و کشاورزان و دامداران میامی در خصوص مصادیق قاچاق، تاکید کرد: آگاهی رسانی به مردم درباره این موضوع سبب کاهش وقوع قاچاق ناخواسته می‌شود.

فرماندار میامی با بیان اینکه قطع غیرمجاز چوب تاغ و صادرات دام‌های بدون پلاک از دیگر مسائل و مصادیق مرتبط با قاچاق هستند که قانون برای آنها مجازات تعیین کرده است، گفت: نیاز است تا در شهرستان نیز همگام با سایر نقاط کشور اقدامات مبارزه‌ای داشته باشیم و زمینه‌های قاچاق را از بین ببریم که یکی از راهکارهای آن آگاهی رسانی به مردم برای عدم وقوع قاچاق ناخواسته است.

ملایری با بیان اینکه بسیاری دامداران و کشاورزان نمی‌دانند عملی که انجام می‌دهند، قاچاق محسوب می‌شود، گفت: دهیاری‌ها، استفاده از ظرفیت روحانیان و نهادهای فرهنگی و… می‌تواند در کاهش این مشکل نقش آفرین باشد.

وی با بیان اینکه گاهی شاهد صادرات کالاهای قاچاق نظیر دام مولد و سوخت نیز هستیم که به علت اختلاف قیمت با سایر کشورها صورت می‌گیرد و در نظم اقتصادی کشور اختلال ایجاد می‌کند، گفت: باید عزم همگانی در این باره وجود داشته باشد.

کد خبر 5298022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha