۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۱۱

نخست‌وزیر جمهوری چک:

اروپا برای پناهجویان افغان جایی ندارد

اروپا برای پناهجویان افغان جایی ندارد

نخست وزیر جمهوری چک در سخنانی اعلام کرد: اروپا برای پناهجویان افغان جایی ندارد؛ باید کمک کنیم افغان‌ها در کشورشان بمانند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، آندری بابیش، نخست وزیر جمهوری چک در سخنانی اعلام کرد: اتحادیه اروپا جایی برای پناهجویان افغان ندارد؛ لذا یافتن راه حلی که به آن‌ها برای ماندن در افغانستان کمک کند، بهتر است.

نخست وزیر جمهوری چک پس از دیدار با سباستین کورتز، صدر اعظم اتریش و ادوارد هگر، نخست‌وزیر جمهوری اسلوواکی در این باره اضافه کرد: واقعاً در اتحادیه اروپا جایی برای آن‌ها (پناهجویان افغان) وجود ندارد.

وی در ادامه اضافه کرد: یکی از گزینه‌ها برای مهار مهاجرت افغان‌ها مذاکره با ترکیه مانند گذشته است؛ اما فکر نمی‌کنم که این راه حل خوبی باشد. گزینه بهتر راه حلی است که به افغان ها اجازه دهد در افغانستان بمانند.

اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ توافقنامه مهاجرت را با ترکیه امضاء کرد که در این توافقنامه، آنکارا متعهد شد در مقابل دریافت تامین مالی برای پذیرش بیش از ۳ میلیون مهاجر سوری، از ورود آن‌ها به اروپا جلوگیری کند؛ اما آنکارا تا کنون چندین بار در خصوص نقض تعهدات اروپا در این خصوص به بروکسل هشدار داده است.

کد خبر 5300282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha