۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۹:۵۹

نشریه اشپیگل افشا کرد:

نیروهای ذخیره ارتش آلمان به طراحی نقشه قتل مهاجران متهم شدند

نیروهای ذخیره ارتش آلمان به طراحی نقشه قتل مهاجران متهم شدند

مقامات قضائی آلمان تحقیق درباره اتهام‌های مطرح شده علیه گروهی از نیروهای ذخیره ارتش این کشور مبنی بر طرح ریزی نقشه قتل مهاجران را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، نشریه اشپیگل چاپ آلمان روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که مقامات قضائی این کشور تحقیق در مورد اتهام‌هایی را آغاز کردند که مدعی است گروهی از نیروهای ذخیره ارتش آلمان در حال طرح ریزی نقشه‌ای برای قتل مهاجران بودند.

دفتر دادستان عمومی در شهر شمالی «لوئنبرگ» آلمان این گمانه را مطرح می‌کند که گروه ورزشی ارتش در برگیرنده نیروهای چترباز و ذخیره از ایالت ساکسونی سُفلی درصدد قتل مهاجران بودند.

دفتر دادستان عمومی شهر لوئنبرگ در حال انجام تحقیق و بازجویی از نه مظنون ۳۷ تا ۵۳ ساله به اتهام پیوستن یا فرماندهی یک گروه مسلح هستند.

یک سخنگوی دفتر دادستان عمومی شهر لوئنبرگ به نشریه اشپیگل گفت که «این ظن اولیه وجود دارد که بیگانه هراسی انگیزه اصلی این افراد بوده است».

ماه میلادی گذشته نیز بازپرسان پرونده با ورود به هشت ملک در چندین ایالت آلمان از جمله ساکسونی سفلی، راین- وستفالی شمالی و برلین، تسلیحات و مهمات و اسنادی را توقیف کردند که نشاندهنده تمایل‌های راست افراطی در بخشی از نیروهای ذخیره ارتش آلمان بود.

یک سخنگوی وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که این وزارتخانه «در حال پیگیری رویه‌ای تسلیم ناپذیر در برابر مسأله افراگرایی جناح راست است. وی در ادامه افزود که دولت آلمان در حال بررسی هر پرونده به طور مجزا و با سرعت بالاست زیرا افراط گرایان هیچ جایی در نیروهای مسلح آلمان یا این وزارتخانه ندارند».

گفتنی است که دستگاه نظامی و انتظامی آلمان در سال‌های گذشته با یک سری رویدادهای راست گرایانه افراطی مواجه شده است. در ژانویه ۲۰۲۰، نهاد اطلاعاتی ارتش آلمان گزارش داد که حدود ۶۰۰ افراط‌گرای راستگرا در ارتش این کشور حضور دارند.

این نهاد اعلام کرد که یگان ممتاز ضدِ ترور ارتش آلمان با ۲۰ عضو مظنون به حمایت از ایدئولوژی راست افراطی، این موضوع را یک مشکل اساسی قلمداد می‌کند.

کد خبر 5317652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha