۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۳۰

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

دورکاری کارکنان باعث تجمع مردم در ادارات شده است

دورکاری کارکنان باعث تجمع مردم در ادارات شده است

اراک- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دورکاری در رعایت دستورالعملهای بهداشتی اثری نداشته چرا که باعث تجمع مردم در ادارات شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد جمالیان ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی اظهار کرد: حدود هشت درصد فوتی‌های هفته گذشته مربوط به بیماران خارج از استان بود که در بیمارستان‌های استان مرکزی بستری بودند و فوت کردند و انتظار می‌رود که در هفته جاری شیب ثابتی در موارد فوتی داشته باشیم و از هفته آینده در مسیر کاهشی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: در استان مرکزی یک میلیون و ۷۸ هزار و ۱۳۰ نفر واجد شرایط دریافت واکسن هستند که از این تعداد تاکنون ۶۹۰ هزار و ۳۵ نفر معادل ۴۰ درصد دریافت واکسن داشتند و از این تعداد ۲۵۶ هزار و ۱۰۲ نفر نیز ۲ دوز دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: واکسیناسیون دانشجویان و طلاب آغاز شده است که به جهت کنترل نظم مراکز، حتماً باید صورت گیرد.

جمالیان با بیان اینکه ۷۳ هزار و ۲۹۸ نفر بالای ۱۸ سال در استان مرکزی وجود دارد، گفت: در روستاها واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال از امروز آغاز شده است، همچنین در صدد جذب مجوز واکسیناسیون صنایع هستیم چراکه استان مرکزی، صنعتی و کارگری است و لازم است که واکسیناسیون آنها آغاز شود.

وی ادامه داد: فردا پیش جلسه واکسیناسیون صنایع انجام می‌شود تا از ظرفیت صنایع برای تزریق استفاده شود و به محض صدور مجوز، کار شروع می‌شود، البته فعلاً مجوز واکسیناسیون کارکنان صنعت نفت از سوی وزارت بهداشت صادر شده که از هفته گذشته واکسیناسیون پرسنل پتروشیمی و پالایشگاه شازند آغاز شده است و در هفته جاری کار سرعت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه خوشبختانه موارد بستری و موارد سرپایی شیب نزولی به خود گرفته است، گفت: مسلماً با همکاری بیشتر مردم می‌توانیم این پیک را پشت سر بگذاریم، در هفته گذشته همکاری خوبی از سوی رستوران‌ها صورت گرفت و پیشنهاد می‌شود در محیط باز با رعایت پروتکل‌ها سرو غذا را داشته باشند.

جمالیان یکی از محیط‌های پر خطر استان را بانک‌ها دانست و گفت: باید مصوباتی در این راستا به جهت کنترل شرایط و احتمال انتقال بیشتر بیماری داشته باشیم.

وی اظهار کرد: در ناوگان حمل و نقل عمومی نیز همچنان چالش‌هایی را شاهدیم و در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی رانندگان، شهروندان به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

جمالیان اظهار کرد: برای مراسم اربعین، توزیع نذورات و برگزاری موکب ها باید ممنوع شود، در برخی از مساجد مراسم‌های فرهنگی در حال برگزاری است و حتی سفرهای فرهنگی در جریان است که باید این برنامه‌ها به تعویق بیفتد تا کادر درمان تجدید قوا کنند.

وی گفت: در عرضه میوه توسط وانت بارها اصلاً پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود و آموزش و پرورش بدون هماهنگی هیچ‌گونه برگزاری کلاس به شکل حضوری نداشته باشد، در هفته گذشته برخی مدارس کلاس‌های حضوری داشتند که این شرایط باید تحت کنترل و مدیریت قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان بیان کرد: دورکاری در رعایت پروتکل‌ها اثری نداشته است و خواستار لغو دورکاری هستیم چرا که باعث تجمع در ادارات شده است و فقط لازم است که افراد دارای بیماری صعب العلاج و زنان باردار مشمول دورکاری ادارات شوند.

کد خبر 5302065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha