۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۴۸

استاندار هرمزگان:

نرخ مرگ و میر کرونا در هرمزگان ۰.۹۶درصد است

نرخ مرگ و میر کرونا در هرمزگان ۰.۹۶درصد است

بندرعباس - استاندار هرمزگان گفت: نرخ مرگ و میر کرونا در استان ۰.۹۶درصد است، در حالی که میانگین نرخ مرگ و میر کرونا در کشور ۱.۴۴درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی عصر شنبه پس از نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، با بیان اینکه همکاری مردم، تلاش کادر درمان، دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مقابله با کرونا در استان و شهرستان‌ها، روند ابتلا، بستری و فوتی را نزولی کرده است، اظهار کرد: آمار ابتلا ۳۰ درصد، بستری ها ۲۵ درصد و فوتی‌های ناشی از کرونا، ۱۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: در حالی که نرخ متوسط مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور ۱.۴۴ درصد است، این آمار در استان ۰.۹۶ درصد است که در واقع نشان‌دهنده عملکرد خوب حوزه درمان، تامین به موقع دارو و تجهیزات است.

استاندار هرمزگان با اشاره به تصمیم جدید ستاد کرونای استان به منظور کاهش آمار ابتلا و فوتی کرونا، گفت: با ماموریتی که امروز به معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی، معاونت توسعه و معاونت عمرانی استانداری هرمزگان محول شد، مقرر شد تمهیدات لازم برای تزریق واکسن به تمامی روستائیان بالای ۱۸ سال در استان حداکثر طی ۴۸ ساعت آینده پیش بینی شود و پس از آن به مدت ۱۰ روز کل افراد بالای ۱۸ سال در روستاهای استان واکسینه شوند.

همتی اضافه کرد: فرمانداران به عنوان روسای ستادهای شهرستانی کرونا باید با استفاده از ظرفیت نیروهای داوطلب هلال احمر و دهیاری ها نسبت به تامین وسائل نقلیه برای حضور ماموران بهداشتی و واکسیناسیون اقدام کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با افزایش واکسیناسیون، رعایت هوشمندانه پروتکل ها و نظارت دستگاه های مسئول، روند کاهشی فعلی تداوم پیدا کند.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: مبادا در سایه واکسن زدن دچار عادی انگاری و غفلت شویم؛ باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از حضور در نقاط پر جمعیت و استفاده از ماسک، کمک کنیم استان از شرایط نگران کننده فعلی خارج و به شرایط مطلوب برسیم.

کد خبر 5302288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha