۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۲۹

از طریق مجاری دیپلماتیک؛

ژاپن: از روسیه خواستیم از تکرار نقض هوایی ما بپرهیزد

ژاپن: از روسیه خواستیم از تکرار نقض هوایی ما بپرهیزد

دولت توکیو از ارسال اعتراض خود از طریق دیپلماتیک به مسکو در قبال مسئله ادعایی نقض هوایی ژاپن توسط هواپیمای روسی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «کاتسونوبو کاتو» دبیر ارشد کابینه دولت ژاپن در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که توکیو در ارتباط با ادعای نقض حریم هوایی ژاپن توسط هواپیمای آنتونوف -۲۶ روسیه، اعتراض خود را از طریق کانال‌های دیپلماتیک به مسکو ارسال کرده است.

کاتسوبونو در همین رابطه گفت: وزارت امور خارجه اعتراض خود را از طریق مجاری دیپلماتیک به طرف روسی ارسال کرد و خواستار این مسئله شد که اجازه تکرار (چنین حوادثی) داده نشود.

مطابق اظهارات وی، طرف ژاپنی در حال حاضر مشغول تجزیه و تحلیل رخداد مذکور است و تلاش می‌کند تا توضیح دهد که چرا هواپیمای روسی آنطور که ادعا می‌شود، دو بار حریم هوایی ژاپن را نقض کرده است.

وزارت دفاع ژاپن پیشتر در ۱۲ سپتامبر مدعی شده بود که هواپیمای غیرنظامی آنتونوف -۲۶ روسیه حریم هوایی ژاپن را در نزدیکی جزیره «هوکایدو» در شمال این کشور نقض کرده است.

ژاپن ادعا کرده بود که این هواپیمای روسی، دستکم دو مرتبه حریم هوایی ژاپن را نقض کرده است. گفته می‌شود که جنگنده‌های ژاپنی نیز هواپیمای روسی مذکور را رهگیری و تعقیب کرده‌اند.

منابع روسی نیز این هواپیما را مسافربری و نه نظامی خوانده و البته منابع ژاپنی ماهیت این هواپیما را نظامی معرفی کردند.

لازم به ذکر است هواپیمای آنتونوف -۲۶ ساخت روسیه بوده و در فهرست هواپیماهایی قرار دارد که کاربردی دوگانه یعنی نظامی و مسافربری دارد.

کد خبر 5303586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha