۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۲۰:۲۶

سخنگوی وزارت چین اعلام کرد؛

احترام چین به تصمیم مسکو برای عدم شرکت در مراسم تحلیف دولت طالبان

احترام چین به تصمیم مسکو برای عدم شرکت در مراسم تحلیف دولت طالبان

سخنگوی وزارت خارجه چین، طی سخنانی گفت که مقامات چین به تصمیم رهبری روسیه مبنی بر عدم شرکت در مراسم تحلیف دولت جدید افغانستان احترام می گذارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین، طی سخنانی گفت که مقامات چین به تصمیم رهبری روسیه مبنی بر عدم شرکت در مراسم تحلیف دولت جدید افغانستان احترام می‌گذارد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: شرکت یا شرکت نکردن در مراسم تحلیف، امری انتخابی بوده که هر کشوری به طور مستقل در این خصوص تصمیم گیری می‌کند. چین به این حق احترام می‌گذارد.

لیجیان که این سخنان را در پاسخ به سخنان «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین مبنی بر عدم مشارکت روسیه در مراسم تحلیف دولت برآمده از طالبان در افغانستان مطرح می‌کرد، تاسیس دولت در افغانستان را موضوعی داخلی و مربوط به مردم این کشور دانسته و افزود: هیچ نیرویی حق استفاده از قلمرو افغانستان برای ضربه زدن به دیگر کشورها را ندارد؛ موضوعی که ظاهراً در واکنش به نگرانی اخیر بسیاری از کشورها در خصوص قدرت گرفتن مجدد القاعده، داعش و سایر گروه‌های بنیادگرا در افغانستان مطرح شده و طالبان نیز در مقابل، صراحتاً متعهد شده که با گروه‌های تروریستی به مقابله بپردازد.

لازم به ذکر است دولت روسیه، تاکنون طالبان را به رسمیت نشناخته و بارها تاکید کرده که دولت برآمده از این گروه نیز برای روسیه فاقد مشروعیت می‌باشد. از همین روی، هیات روسی در مراسم تحلیف دولت جدید افغانستان شرکت نخواهد کرد.

کد خبر 5304120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha