۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۵۱

مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان خبر داد: 

بیش از یک میلیون نفر از مردم هرمزگان تحت پوشش بیمه هستند

بیش از یک میلیون نفر از مردم هرمزگان تحت پوشش بیمه هستند

بندرعباس - مدیرکل بیمه سلامت استان هرمزگان گفت: یک میلیون و ۲۸ هزار و ۸۲۴ نفر در استان هرمزگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که حدود ۷۸ درصد از این تعداد را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد.

علی علیزاده ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وظایف بیمه سلامت، اظهار کرد: بیمه سلامت در راستای کاهش هزینه‌های درمانی مردم به خصوص روستائیان فعالیت می‌کند.

وی با ذکر این نکته که بخش اعظمی از هزینه بستری بیماران توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود، عنوان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات واصله تا مردادماه ،۵۴ درصد از مردم هرمزگان یعنی یک میلیون و ۲۸ هزار و ۸۲۴ نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند. در حال حضر ۳۷۸ مؤسسه طرف قرارداد بیمه سلامت استان هرمزگان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان هرمزگان با اشاره به اینکه حدود ۷۸ درصد جمعیت تحت پوشش روستایی هستند، بیان داشت: توجه به جامعه روستایی و حمایت‌های ویژه در دستور کار بیمه سلامت قرار دارد و در حال حاضر ۸۰۲ هزار و ۷۷ نفر از مجموع بیمه‌شدگان، از اقشار روستایی محسوب می‌شوند.

علیزاده خاطرنشان کرد: ۱۰۳ هزار و ۵۶۷ نفر از مردم استان هرمزگان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی هستند.

۷۰.۶ درصد از نسخ پزشکی استان الکترونیکی است

وی با اشاره به نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی آنلاین، مطرح کرد: اجرای طرح نسخه نویسی آنلاین در نیمه دوم سال گذشته آغاز شد و پس از مدتی با استقبال خوب پزشکان و آزمایشگاه‌ها قرار گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت استان هرمزگان با اشاره به الکترونیکی شدن ۷۰.۶ درصد از نسخ پزشکی استان هرمزگان، ادامه داد: تغییر فرایند کاغذی به سمت الکترونیکی کمک زیادی به تسهیل امور از جمله پزشکان و بیماران می‌کند.

وی با ذکر این نکته که ۲۹.۴ درصد از نسخ پزشکی هرمزگان نیمه الکترونیکی است، تصریح کرد: تا پایان مهرماه ۱۰۰ درصدنسخ به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.

علیزاده مشخص بودن سوابق بیمار به صورت الکترونیکی را از دیگر مزایای این طرح دانست و بیان داشت: با استفاده از سیستم‌های ارتباطی و یکپارچه که برای اجرای دقیق این طرح اجرا شده است مزایا و امکانات خوبی مانند امکان تغییر نسخه پس از صدور توسط پزشک و مشخص بودن داروهای مصرفی توسط بیمار را فراهم کرده است.

کد خبر 5305666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha