۳۱ شهریور ۱۴۰۰، ۲۰:۳۹

اردوغان:

آمریکا باید در قبال پناهجویان افغان مسئولیت پذیر باشد

آمریکا باید در قبال پناهجویان افغان مسئولیت پذیر باشد

 رئیس‌جمهور ترکیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس» در حاشیه هفتاد ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بر لزوم مسئولیت پذیری آمریکا در قبال پناهجویان افغان تاکید کرد. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس» در حاشیه هفتاد ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بر لزوم مسئولیت پذیری آمریکا در قبال پناهجویان افغان تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرد: آمریکا به چه دلیل طی ۲۰ سال در آنجا (افغانستان) حضور داشت؟ جواب این قبیل سوالات را باید ابتدا به خود دهد.

اردوغان در بخشی از این مصاحبه نیز اظهار داشت: آمریکا هنوز به تمام مسئولیت‌های خود عمل نکرده است. در کشورمان در حال حاضر بیش از ۳۰۰ هزار پناهجوی افغان حضور دارند که ثبت نشده‌اند. کشور ما دیگر قدرتی برای میزبانی از تعداد بیشتر پناهجویان را ندارد.

لازم به ذکر است مقامات ترکیه طی ماه های گذشته، به ویژه از زمان روی کار آمدن دولت طالبان در افغانستان، تدابیر سختگیرانه ای برای جلوگیری از ورود پناهجویان به ویژه پناهجویان افغان اتخاذ کرده که از جمله می توان به بازداشت های گسترده مهاجرین غیرقانونی در شهرهای مختلف این کشور و سرعت بخشیدن به کار ساخت دیوار مرزی با ایران اشاره کرد.

کد خبر 5311405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha