۳ مهر ۱۴۰۰، ۲۰:۲۰

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان:

بیش از ۲۸ هزار سوادآموز خوزستانی در دوران کرونا آموزش دیدند

بیش از ۲۸ هزار سوادآموز خوزستانی در دوران کرونا آموزش دیدند

خرمشهر- معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان گفت: در سال گذشته نهضت سوادآموزی خوزستان به هدف آموزش بیش از ۲۸ هزار نفر از جامعه هدف خود دست یافت که حدود ۹۴ تا ۹۵ درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، نورعلی رئیسی عصر امروز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آموزش در سال گذشته همچون آموزش و پرورش به‌صورت مجازی و در مناطق محروم به‌صورت حضوری بوده و هیچ موردی از اینکه کسی به خاطر نبود تجهیزات الکترونیکی از سواد آموزش محروم بوده گزارش نشده است.

وی افزود: جامعه هدف سوادآموزی ۱۰ - ۴۹ سال مشکلی با فراگیری کار با ابزار الکترونیکی ندارد و در مناطق محروم آموزش به شیوه‌های مختلفی همچون حضور همکار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام گرفته و هیچ کلاسی تعطیل نشده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان به برنامه امسال این نهاد برای سوادآموزی نیز اشاره کرد و گفت: امسال حجم ابلاغی به نهضت سوادآموزی حدود ۳۲ هزار نفر است که حوزه سواد آموزشی استان موظف است ۳۲ هزار جامعه هدف بی‌سوادان را سه دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال تحت پوشش خود قرار دهد و این حجم به تمام شهرستان‌ها هم ابلاغ شده است.

وی بر اینکه نهضت سوادآموزی موظف به رعایت دستورالعمل ستاد مقابله با ویروس کرونا در برگزاری کلاس‌های آموزشی است، تأکید کرد و توضیح داد: نحوه آموزش در سواد آموزی مطابق شرایطی است که در کلاس‌های درس آموزش و پرورش برقرار است یعنی اگر تصمیمی برای برگزاری کلاس‌های حضوری یا مجازی گرفته شود، نهضت سواد آموزی نیز به همان شکل کلاس‌ها را تشکیل می‌دهد.

رئیسی در ادامه به وضعیت نیروهای فعال در بخش سوادآموزی استان خوزستان اشاره کرد و گفت: نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان هیچ نیروی جدید جذب نمی‌کند و تعداد نیروهای کنونی ۳ هزار و ۸۰۰ نفراست که طرف قرارداد با مؤسسات هستند و خود مستقیم نیرویی ندارد و کارها به‌صورت برون‌سپاری انجام می‌شود.

وی گفت: نیروهای سال گذشته امسال نیز هستند اما تعدادی از آنها در آزمون سال گذشته پذیرفته و جذب آموزش و پرورش می‌شدند که ما مشتاق هستیم که همکاری‌شان را با ما ادامه دهند اما از نظر نیرو در بخش سوادآموزی کمبودی وجود ندارد.

کد خبر 5313373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha