۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۳

اهدای ماکت مینیاتوری حرم حضرت زینب (س) به موزه حرم حضرت عباس (ع)

اهدای ماکت مینیاتوری حرم حضرت زینب (س) به موزه حرم حضرت عباس (ع)

مدیرکل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از اهدای ماکت مینیاتوری حرم حضرت زینب (س) به موزه حرم حضرت عباس (ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحسین کفیری گفت: ماکت مینیاتوری حرم حضرت زینب (س) به موزه حرم حضرت عباس (ع) با هماهنگی‌های انجام شده از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات و به همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم به حرم حضرت عباس (ع) اهدا خواهد شد.

مدیرکل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: استاد امین رعیت از هنرمندان حوزه ساخت زیورآلات سنتی در استان قم، ماکت مینیاتوری حرم حضرت زینب (س) را ساخته که در ساخت آن از ۳۱۰ گرم نقره و ۵ گرم طلا استفاده شده است.

کفیری ادامه داد: این اثر متبرک به پارچه حرم حضرت معصومه (س) است و در حرم امام رضا (ع) و حرم حضرت معصومه (س) متبرک شده است.

او اضافه کرد: استاد امین رعیت ضمن متبرک کردن اثر یادشده در بقاع متبرک در کاظمین، سامرا و نجف در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت می‌کند و در نهایت با تبرک اثر در حرم امام حسین (ع)، آن را به موزه حرم حضرت عباس (ع) اهدا می‌کند.

کد خبر 5314555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha