۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۱۲

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اندوه در اربعین نشانه ایمان است/ عاشورا اوج مبارزه با باطل بود

اندوه در اربعین نشانه ایمان است/ عاشورا اوج مبارزه با باطل بود

بجنورد- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: طبق گفته ائمه اطهار (ع) مؤمن علائمی دارد که یکی از آن ها غم و اندوه فرد در روز اربعین است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری ظهر دوشنبه در مراسم عزاداری اربعین حسینی که در امامزاده سید عباس بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: طبق گفته ائمه اطهار (ع) مؤمن علائمی دارد که یکی از آنها غم و اندوه او در روز اربعین است؛ لذا اگر حال کسی در این روز دگرگون شد جزو مؤمنان قرار خواهد گرفت.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر این که در روز اربعین باید نام امام حسین (ع) احیا شود، بیان کرد: از ایام قدیم تا امروز اربعین زنده است و زنده خواهد ماند.

وی افزود: در سال‌های دور بسیاری از مراجع به همراه شاگردان خود با پای پیاده از شهرهای اطراف کربلا به مزار امام حسین (ع) حرکت می‌کردند.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: جابر که فردی پیر و نابینا بود پس از اطلاع از شهادت امام حسین (ع) به عشق ایشان از مدینه به کربلا آمد و به این شکل بنیان زیارت امام حسین (ع) نهاده شد و پس از آن اهل بیت اربعین را روز زیارتی امام حسین معرفی کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ضمن تشریح مفاهیم عالی زیارت اربعین، گفت: حسین (ع) وارث تمام خوبی‌ها و فضائل بود و در نهایت حجتی برای مردم شد.

وی افزود: حسین‌بن‌علی (ع) همه ی مردم را متوجه قیام خود کرد لذا کسی نمی‌تواند در قیامت ادعا کند که از قیام ایشان بی اطلاع بوده است.

حجت‌الاسلام نوری اضافه کرد: امام حسین (ع) در انتها با دادن خون خود همه نسل‌های آینده را از گمراهی نجات داد.

امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) وظیفه مردم در قبال مستکبران و ظالمان را مشخص کرد لذا هر زمان فردی مانند یزید را دیدیم نباید ساکت بنشینیم.

وی در انتها گفت: عاشورا اوج سیاست و مبارزه در برابر باطل است لذا هر گوشه‌ای از آن را بازگو کنیم فرهنگ جهاد به چشم می‌خورد.

کد خبر 5314672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha