۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۷

مرور مهر بر کارنامه پیمان جبلی؛

مسیری که رئیس جدید صداوسیما تا به امروز پیموده است

مسیری که رئیس جدید صداوسیما تا به امروز پیموده است

پیمان جبلی با حکم امروز رهبر انقلاب رییس صداوسیمایی شد که پیش از این معاون خبر و معاون برون مرزی آن را در کنار دیگر سمت‌های مدیریتی خود برعهده داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان جبلی امروز هفتم مهر ماه با حکم رهبر معظم انقلاب به ریاست سازمان صداوسیما منصوب شد.

پیمان جبلی پیش از این معاون برون مرزی رسانه ملی بود و طی یک هفته اخیر دیدارهای مختلفی با اهالی فرهنگ و هنر و نخبگان علمی و دانشگاهی داشته است.

جبلی استاد دانشگاه و کارشناس و تحلیلگر برجسته مسائل سیاسی است که از ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ با حکم عبدالعلی علی‌عسکری، رئیس سابق سازمان صداوسیما، در سمت معاون برون‌مرزی او، سکاندار هدایت سرویس‌های رادیویی و تلویزیونی بین‌المللی رسانه ملی بوده است.

رئیس جدید صداوسیما مسلط به زبان عربی است و در عرصه‌های گوناگون روزنامه‌نگاری و کار خبری رادیو و تلویزیونی را آزموده است. او علاوه بر دانش و تحصیلات آکادمیک، سال‌ها در بخش‌های مختلف صداوسیما فعالیت داشته است.

جبلی در سال ۱۳۷۲ مدرک کارشناسی ارشدش را در رشته معارف اسلامی و تبلیغ از دانشگاه امام صادق (ع) اخذ کرد و سال ۱۳۸۳ در رشته فرهنگ و ارتباطات، با مدرک دکتری از دانشگاه امام صادق (ع) فارغ التحصیل شد، در معاونت سیاسی صداوسیما مسئولیت‌های مختلفی در بخش خبر داشته و هم‌زمان در قلمرو دانشگاه نیز به تربیت دانشجویان برای تصدی مشاغل مختلف در رسانه ملی همت گماشته است، به‌گونه‌ای که پیش از معاونت برون مرزی صداوسیما، عضویت در هیئت علمی دانشگاه صداوسیما، معاونت خبر صداوسیما، دبیری اخبار خارجی بخش شامگاهی رادیو، دبیری اخبار خارجی و داخلی اخبار تلویزیون، سردبیری اخبار سراسری شبکه دو سیما، مدیرکلی اخبار داخلی واحد مرکزی خبر، مدیرکلی اخبار شبکه العالم، مدیریت دفتر شبکه العالم در بیروت را در کارنامه خود دارد.

معاونت رسانه‌ای دبیر شورای عالی امنیت ملی در زمان تصدی سعید جلیلی نیز از دیگر مسئولیت‌های او بوده است.

رئیس جدید سازمان و معاون اسبق خبر (سیاسی) رسانه ملی، همچنین طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳ به‌عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس، تجارب میدانی خود در حوزه سیاست خارجی را وسعت بخشیده است.

از مهم‌ترین دستاوردهای دوران تصدی معاونت برون‌مرزی توسط پیمان جبلی می‌توان به تأسیس خبرگزاری تصویری بین‌المللی «ایران پرس»، افتتاح شبکه جدید «العالم سوریه» و راه‌اندازی دو شبکه رادیو و تلویزیونی اینترنتی «هوسا» و «پرس تی وی فرانسوی» اشاره کرد.

کد خبر 5316133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha