۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۲۹

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان:

برنامه‌ریزی برای کاهش حرکت جمعیت به سمت سالمندی ضروری است

برنامه‌ریزی برای کاهش حرکت جمعیت به سمت سالمندی ضروری است

بندرعباس - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: ضروری است با برنامه ریزی مناسب آسیب های حرکت جمعیت به سمت سالمندی به حداقل برسد.

به خبرگزاری مهر، علی رئوفی در نشست شورای سالمندان هرمزگان با اشاره به حرکت جمعیت به سمت سالمندی، گفت: آمارها از حرکت جمعیت به سمت سالمندی حکایت دارد که این امر هشدار و زنگ خطری برای برنامه ریزی مناسب در کشور است.

وی بیان داشت: سالمندان در دین مبین اسلام و از نگاه پیامبر و ائمه اطهار علیهم السلام از عزت و احترام خاصی برخودار هستند. و در این راستا سند ملی سالمندان متناسب با نگاه دین مبین اسلام به این قشر عملیاتی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهارداشت: سازمان بهزیستی به تنهایی از پس هزینه‌های نگهداری سالمندان بر نمی‌آید و ضروری است سایر نهادها، سمن‌ها و مردم به کمک این نهاد حمایتی برای تکریم شایسته سالمندان جامعه بیایند.

رئوفی گفت: اقدام‌ها و ابتکارات خلاقانه در ایجاد فضای با نشاط در مکان‌های نگهداری سالمندان نظیر بردن کودکان به این محل‌ها حرکتی مناسب است که با فروکش کرونا باید استمرار یابد.

وی یادآورشد: پدیده سالمندی آسیب نیست بلکه یک فرصت است برای بهره گیری از تجربه ارزشمند سالمندان در حوزه‌های مختلف برای نسل‌های بعدی به ویژه دانش آموزان می‌باشد.

کد خبر 5316871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha