۹ مهر ۱۴۰۰، ۵:۰۴

با اعلام از سوی وزیرخارجه؛

کوبا خواستار لغو تحریم های یکجانبه آمریکا شد

کوبا خواستار لغو تحریم های یکجانبه آمریکا شد

وزیرخارجه کوبا در جریان گفتگوی رسانه ای خواستار لغو تحریم های یکجانبه وظالمانه آمریکا علیه این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «برونو رودریگز»، وزیر امور خارجه کوبا در جریان گفتگوی رسانه‌ای از دولت «جو بایدن» خواست تا تحریم‌هایی را که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ علیه کوبا اعمال شده بود، لغو و بی اثر کند.

رودریگز با بیان اینکه ادامه تحریم‌ها در دوران همه گیری ویروس کرونا علیه کشورش اشتباه وحشتناک و بسیار بزرگی است، همچنین گفت: جای تأسف است که بایدن رئیس جمهوری آمریکا نتوانسته سیاست خود را در قبال کوبا که به طور معمول می‌تواند متفاوت از سیاست دولت قبلی آمریکا باشد؛ اجرا کند.

به گفته رودریگز، سیاست آمریکا برای گشودن روابط با کوبا در زمان باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا نشان داد که ممکن است با وجود اختلافات سیاسی عمیق بین دولت‌ها، روابط متفاوتی میان دو کشور بوجود آید، هرچند این سیاست داوم چندانی نداشت.

این سخنان وزیرخارجه کوبا در حالی مطرح شده که پیشتر یک منبع آگاه در کنگره آمریکا اعلام کرده بود که دفتر جو بایدن دو کارگروه تخصصی را برای تغییر سیاست‌های خود در قبال کوبا تشکیل داده است.

گفته شده بخشی از این تغییرات احتمالی مرتبط با ایجاد ساز و کارهایی برای شهروندان کوبایی جهت دریافت ویزای آمریکا و نقل و انتقالات مالی و همچنین بخش دیگر مرتبط با تلاش‌هایی جهت ایجاد فشار جهانی علیه دولت کوبا و اعمال تحریم علیه مسئولان این کشور خواهد بود.

با این حال هنوز این تغییرات احتمالی تائید نشده و جزئیات بیشتری نیز در این ارتباط اعلام نشده است.

آمریکا همواره در تلاش برای مداخله در کوبا و فشار بر دولت آن کشور است که سیاست‌های مستقلی از واشنگتن دنبال می‌کند.

پیش از این نیز «جو بایدن» به وزارت خارجه آمریکا دستور داده بود تا امکان افزایش شمار کارکنان سفارت آمریکا در هاوانا را بررسی کند.

در عین حال گزارش‌ها نشان می‌دهند آمریکا طی سال‌های گذشته به بهانه تعامل با گروه‌های مدنی و یا ارسال کمک‌های بشردوستانه برنامه‌هایی را برای براندازی دولت کوبا طراحی کرده است.

کد خبر 5317215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha