۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۵۸

امام جمعه اهرم:

مشکلات لنج داران در سفر رئیس جمهور بررسی شود

مشکلات لنج داران در سفر رئیس جمهور بررسی شود

بوشهر- امام جمعه اهرم گفت: در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان در مورد مشکلات لنج داران تصمیمی گرفته شود که این قشر زحمت کش دچار زیان و ضرر نشوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه این هفته شهر اهرم ضمن تسلیت ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله آملی اظهار داشت: علامه حسن زاده آملی در ترویج و تعالی و مکتب امام صادق (ع) و در پرورش شاگردان و طلاب‌ها صاحب توفیق بودند.

امام جمعه اهرم با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با دانشجویان افزود: چهل روز عاشورا تا اربعین اوج مجاهدت و ایثارگری همراه با روشنگری و هدایت و افشاگری است که در این ایام ظلم ظالمین و تکبر مستکبرین تبیین می‌شود و اگر این بصیرت بخشی‌ها توسط حضرت زینب و ام کلثوم (س) و امام سجاد (ع) نبود مسیر تاریخ هنوز در تاریکی جهل و گمراهی یزیدها بودد.

وی ادامه داد: در هدایت و روشنگری اصل اخلاق است، از این کاری که بعضی در فضای مجازی و جاهای دیگر با دشنام، تهمت، دروغ و فریب است باید به شدت اجتناب شود. زیرا باید حقایق را با منطق قوی، سخن متین و همراه با زینت عطف و عواطف انسانی همراه باشد و اگر انتقادی صورت می‌گیرد باید دلسوزانه و نه اخلاق سوز باشد.

پهلو زاده با اشاره به انتصاب رئیس جدید صداوسیما یادآور شد: صداوسیما باید محلی جهت ارتقا سطح آگاهی، معرفت مردم، هدایت فرهنگی جامعه، تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی باشد.

امام جمعه اهرم بیان کرد: صداوسیما باید رسانه اول مردم باشد و بتواند ضمن جلب اعتماد مردم، سریع‌ترین، سالم‌ترین و صادق ترین اخبار در اختیار مردم قرار دهد زیرا صداوسیما قرارگاه آگاهی بخشی و امید مردم است.

وی با اشاره به ۲۸ صفر رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: آخرین و اصلی ترین مأموریت رسول خدا (ص) استقرار نظام امامت بود.

پهلو زاده ادامه داد: هیئت‌های مذهبی، حسینیه‌ها و مساجد ضمن برپایی مراسم این ایام اهتمام لازم داشته باشند.

امام جمعه اهرم با اشاره سفر قریب وقوع ریاست جمهوری به استان بوشهر اظهار داشت: در این سفر در بحث شهرستان نسبت به ساحل و لنج داران تصمیمی گرفته شود که این قشر زحمت کش دچار زیان و ضرر نشوند.

وی افزود: در بحث کشاورزی که همه جمعیت بخش مرکزی نخل دار و کشاورز هستند برای انتقال آب از سد خائیز کانال انتقال آب در دست اجرا قرار دهند که مسئله حیاتی برای برای کشاورزی شهر اهرم می‌باشد

پهلو زاده بیان کرد: آنچه نیاز است در خصوص بیمارستان امام حسین (ع) شهر اهرم در این سفر توجه شود و از جهت تأمین پزشک متخصص و تهیه دستگاه سی تی اسکن برای این بیمارستان ضروری است.

امام جمعه اهرم یادآور شد: به لحاظ اینکه این شهرستان در کنار پالایشگاه و پتروشیمی‌ها نیست نباید از کمک و کمک‌ها جهت خرید لوازم و تجهیزات، سی تی اسکن و تجهیز این بیمارستان استفاده شود و باید محروم و باشد چگونه برای درمانگاه مجموعه دیگر توجیه اقتصادی پیدا کردید اما برای بیمارستانی که ۱۴ سال پیش احداث شده و ناقص هم است تکمیل این بیمارستان توجیه اقتصادی ندارد؟

وی ادامه داد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تکمیل کنگره شهدای استان و نصب تمثال شهدای اهرم را پیگیری کند.

پهلوزاده زاده بیان کرد: مسئولین اوقاف نسبت به احیای موقوفه‌ها و حفظ آنها اهتمام لازم داشته باشند. کوتاهی در این امر باعث مسدود شدن مسیر وقف و امور خیریه می‌شود.

کد خبر 5317586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha