۱۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۲

وزیر صمت به مهر اعلام کرد؛

اگر واردات خودرو قانونی شود مکلف به اجرا هستیم

اگر واردات خودرو قانونی شود مکلف به اجرا هستیم

وزیر صمت گفت: اگر طرح واردات خودرو نهایتا تبدیل به قانون شود ما مکلف به اجرا خواهیم بود اما نظر شخصی من و رسمی وزارت صمت عدم واردات در شرایط فعلی کشور است.

رضا فاطمی امین در حاشیه نشست هم اندیشی رؤسای اتاق‌های بازرگانی و جمعی از صادرکنندگان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این سوال که اگر طرح واردات خودرو توسط شورای نگهبان تصویب و در نهایت تبدیل به قانون شود واکنش وزارت صمت که پیش از این نسبت به واردات موضع منفی گرفته بود چه خواهد بود، اظهار کرد: بحث قانون یک بحث جداست و بحث منطق اقتصادی یک بحث دیگر است. مسلماً هر چه در قالب قانون تصویب شود ما مجری آن خواهیم بود.

وزیر صمت افزود: اما نظر کارشناسی من به عنوان مقام مسئول در حوزه صنعت و البته نظر رسمی وزارت صمت این است که واردات و صادرات جریان حیات اقتصادی هر کشوری است و همانطور که صادرات می‌کنیم باید واردات هم انجام دهیم اما این فرآیند باید هوشمندانه باشد.

وی ادامه داد: بنابراین وقتی تراز تجاری کشور مناسب باشد من مخالفتی با واردات خودرو نخواهم کرد و معتقدم بخشی از بازار باید با خودروی خارجی تأمین شود تا در رقابت، قیمت و کیفیت شاهد بهبود باشیم.

فاطمی امین گفت: در شرایط فعلی که منابع ارزی محدود است اگر این منابع صرف واردات خودرو شود منجر به افزایش نرخ ارز و گرانی برای همه مردم خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال مهر که اگر تبدیل به قانون شود واکنش شما چیست گفت: اگر واردات خودرو تبدیل به قانون شد قطعاً ما ملزم و مکلف به اجرا خواهیم بود اما نظر شخصی من و نظر رسمی وزارت صمت این است که نباید در دوران گذار تصمیمی بگیریم که یک بخشی به نظرمان بهبود یابد و بسیاری از بخش‌های دیگر دچار زیان شوند.

کد خبر 5318100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      8 0
      ظلم به ملت از ناحیه دو خودرو ساز تا کی هم از بیت المال می خورن و هم چندبرابر به کردم می فروشن آخرش هم که بدهکار هستن و باید سود بانک را دوباره روی فاکتور بیاورن واقعا چرا باید ما پای این تصمیم بسوزیم جوانی ما که رفت حداقل به فکرد نسل جوان باشید که دوست دارن سوار ماشین خوب بشن
    • حمید AU ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      5 0
      تولید خودروهای بی کیفیت را متوقف کنید تا ارزی خارج نشود!وقتی ارزرفت بالا می گویند تولید خودرو ارزبری زیادی دارد! تازه کسی هم درتصادفات کشته نمی شود و آسمان آبی به کشوربرمی گردد!
    • منصور مدنی IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      2 0
      من در یک سفر زیارتی بایک مسیول ایران خودرو همسفر بودم بحث واردات شد تا خودرو سازان رقیبی داشته باشند وخودرو با کیفیت درست کننند میرانید چه گفت!! گفت خودرو سازان انقدر قوی هستند ومیتوانند تولد را انتخاب کنند وهیچ تولتی نمی تواند با انها مقابله کند
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      5 0
      والله اگه جلوی واردات خودرو گرفته بشه خیانت به مردم این مملکت هست کم بدبختی میکشیم، آخه چرا یک پراید بدردنخور شده 200 میلیون لااقل 200 میلیون بدیم ماشین خوب
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      2 0
      دغدغه آقای رئیسی رفاه و معیشت مردم است استفاده از خور و با کیفیت و ارزان قیمت حق ملت است و این ظلم است که جماعتی بواسطه متمول بودن از خودروهای خارجی با قیمت های چند میلیاردی استفاده کنند مابقی در شرایط بد باشند..ریاست بدون عدالت برازنده نظام جمهوری اسلامی نیست.
    • هیچ کس نمی تواند IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      0 0
      مافیای خودرو گردش مالی 1000 میلیاردی درست کرده که دست 100نفر هست البته این 100 نفر در همه جا هستن تا کنترل کنند و اجازه تصمیمات خارج از منافع آنها گرفته نشود این 100 نفر 40 سال داره ظلم میکنه و هیچ دولتی نتوانسته کاری بکند چون همه جا هستن و نقطه ضعف کشور را اهرم فشار کردند
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      0 0
      اقای وزیر صمت چرا فکر میکنید مردم نمیدونن یا مردم رو چی فرض کردین فقط میشه بگید خودروهای بی کیفیت چینی که مثل قارچ تو کشور سبز شدن و اصلا معلوم نیست کجای چین تولید شدن با چه ارزی توسط اقازاده ها وارد میشن و با چند برابر قیمت واقعیشون میندازن به مردم از کجا تامین میشه و چطور نگران اونها نیستید
    • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      0 0
      والله اینکه راه واردات رو رو مردم ببندید و زور بگید تا مجبورشون کنید خودروهای اشغال و بی کیفیت دو تا کارخونه فرغون سازی رو برابر با قیمت خودرو لوکس و با کیفیت خارجی بخرند هنر نیست اقای وزیر صمت همه مردم میدونن که مخالفت با واردات ان هم به بهانه کمبود ارز و گرانی ارز کاملا مضحکه است.
    • م م IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      0 0
      اقای وزیر امیدواریم ک راست بگی البته امیدوتریم ما ک خوابیم
    • ناشناس IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      0 0
      اقای وزیر اگ تبدیل ب قانون شد بهترین کار اینه شما هم فکراتون از وزارت خونه برید دست از سر ملت بردارید چون قانونم بشه شما هزارتا بهانه میارید