۱۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبر داد؛

پایداری تولید مرغ در استان قزوین با رشد بیش از ۶ درصدی جوجه‌ریزی

پایداری تولید مرغ در استان قزوین با رشد بیش از ۶ درصدی جوجه‌ریزی

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان در ۶ ماه ابتدایی امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۶درصد رشد داشته و نشانه پایداری تولید مرغ در سطح استان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین فاطمه خمسه اظهار کرد: مجموع جوجه‌ریزی مرغداری‌های گوشتی استان در نیمه اول سال جاری به بیش از ۱۵ میلیون و ۵۴۰ هزار قطعه رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۱۴ میلیون و ۵۷۷ هزار قطعه)، ۶.۶ درصد افزایش داشته است که نشان‌دهنده اعتماد واحدهای تولیدی به تمهیدات و اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان و همراهی آن‌ها با این سازمان در پایداری تولید است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه این استان از جمله استان‌های پیشتاز و پیشرو در امر تولید مرغ محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: استان قزوین در شرایط تحریم و مشکلات تأمین نهاده، همواره توانسته بیش از میزان تعهدات خود در راستای تولید محصولات دامی از جمله مرغ گام بردارد.

خمسه گفت: استان قزوین جزو معدود استان‌های کشور است که قیمت مرغ در آن با نرخ مصوب تنظیم بازار عرضه می‌شود، با برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات اندیشه شده توسط سازمان جهاد کشاورزی استان در تأمین نهاده‌های مورد نیاز مرغداران، تولید و عرضه مرغ در سطح استان همواره به صورت پایدار و بدون کوچک‌ترین مشکل انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: این امر سبب شده با همکاری و هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع، حتی در زمان‌های اوج مصرف مانند ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان هم قیمت مرغ از نرخ مصوب بالاتر نرود.

کد خبر 5318165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha