۱۰ مهر ۱۴۰۰، ۲۰:۲۹

استاندار خراسان جنوبی:

واحدهای لبنی غیرفعال خراسان جنوبی هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود

واحدهای لبنی غیرفعال خراسان جنوبی هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مشکلات واحدهای لبنی استان بعد از طرح در چند جلسه همچنان پابرجاست، تأکید کرد: تعیین تکلیف واحدها در اولویت برنامه های حوزه اقتصادی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ملانوری شنبه شب در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به دستور کار اول این جلسه در زمینه فعال کردن واحدهای لبنی استان اظهار کرد: فعال کردن واحدهای لبنی غیرفعال استان باید ددر اولویت حوزه اقتصادی استان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه از ۱۱ واحد لبنی استان تنها دو واحد فعال است، بیان داشت: علی رغم اینکه بررسی مشکلات برای احیای این واحدها مدتی است که در دستور کار قرار گرفته اما متأسفانه اقدام خاصی در این حوزه انجام نشده است.

وی بیان داشت: اگر این واحدها را تجمیع کنیم و یا چند واحد که انگیزه ادامه فعالیت را احیا کنیم مشکلات محصولات لبنی استان حل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در جلسه باید مشکلات این واحدها مطرح و رفع شود، بیان کرد: ساز و کار نهایی جمع بندی شود تا از دستور کار خارج و تعیین تکلیف شود و دیگر معترض در این زمینه نداشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی خواستار برداشتن موانع بر سر راه واحدها شد و ادامه داد: واحدهایی که سرمایه گذار می‌تواند تسهیلات دریافت کند وام پرداخت و مجدد فعال شوند.

وی با اشاره به دیگر دستور کار این جلسه در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای مرتبط با بازار و فرآوری و مشکلات زرشک استان بیان کرد: در زمینه حل مشکلات زرشک بارها اعلام کرده‌ایم که بهترین ساز و کار راه اندازی تعاونی بزرگ محصولات استراتژیک استان است.

ملانوری با بیان اینکه هنوز فعالیت عملیاتی این تعاونی آغاز نشده است، گفت: اگر قرار باشد برای ادامه فعالیت هم اینگونه پیش برویم زمان را از دست خواهیم داد.

وی ادامه داد: از جلسه قبلی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و حدود یک ماه و نیم است منتظریم در این خصوص اقداماتی صورت بگیرد اما تاکنون هیچ اتفاقی را شاهد نیستیم.

استاندار خراسان جنوبی بر برگزاری جلسه‌ای ویژه پیرامون محصول زرشک در استانداری شد و عنوان کرد: در این جلسه در خصوص بارگاه‌های زرشک و سایر بحث و تبادل نظر خواهد شد تا به جمع بندی برسیم.

ملانوری طرح خوشه زرشک و عناب خراسان جنوبی را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: از فرصت محصولات استراتژیک استان، بیشترین استفاده را می‌توان برد.

وی تأکید کرد: حتی می‌توانیم از زمان گلدهی تا برداشت و فروش محصول زرشک را تبدیل به یک جریان گردشگری کنیم.

وی ادامه داد: در این زمینه لازم است طراحی ویژه‌ای صورت گیرد و ساز و کار تهیه شود، ما نیز از این طرح حمایت می‌کنیم.

استاندار خراسان جنوبی سپس از حضور مؤثر فعالان اقتصادی استان در رویداد جهانی اکسپو ۲۰۲۰ دبی گفت و بیان کرد: حضور در این نمایشگاه فرصت خوبی برای فعالان اقتصادی استان است و باید از این ظرفیت نهایت استفاده را داشته باشیم.

ملانوری با اشاره به مشکلاتی که در زمینه هزینه حضور تولید کنندگان در این نمایشگاه مطرح شده اظهار داشت: با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی زمینه حضور فعالان اقتصادی در این نمایشگاه فراهم می‌شود.

کد خبر 5318501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha