۱۱ مهر ۱۴۰۰، ۹:۵۹

مدیرکل دفتر حفاظت سازمان محیط زیست:

تیم های رصد و پایش دلایل تلفات غیرعادی فک های خزری فعال شد

 تیم های رصد و پایش دلایل تلفات غیرعادی فک های خزری فعال شد

ساری- مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست از فعال شدن تیم های رصد و پایش برای بررسی دلایل مرگ و تلفات غیرهادی فک های خزری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهاب الدین منتظمی صبح یکشنبه در حاشیه بازدید از مناطق ساحلی برای پایش و رصد دلایل مرگ فک خزری با بیان اینکه دلیل مرگ فک خزری در دست بررسی است، افزود: شمار تلفات فک خزری در ساحل مازندران به ۱۵ قلاده رسیده است.

وی با بیان اینکه یک قلاده فک تلف شده روز گذشته کشف شده است، افزود: به دلیل آنکه لاشه فک‌ها متلاشی شد، نمی‌توان کارهای تشخیصی و نمونه برداری انجام داد.

وی با اشاره به آغاز پایش ها و نمونه برداری از فک خزری اظهار داشت: تیمی متشکل از محیط زیست و دامپزشکی برای پایش و دلیل مرگ فک خزری فعال شدند و باید منتظر نتیجه پایش ها باشیم.

منتظمی یادآور شد: فک‌ها جزو گونه‌های درمعرض انقراض بوده و حفاظت از آن برای ما امری بسیار مهم است.

وی با اظهار اینکه صید و شکار دلیل عمده تلفات فک‌ها طی سال‌های قبل را تشکیل داده است، افزود: در حال حاضر آثاری از صدمه و آسیب ناشی از صید و شکار روی لاشه فک‌های کشف شده دیده نشده است.

وی با عنوان اینکه لاشه‌ها در گستره زیادی از سواحل گیلان و مازندران مشاهده شده است، اطلاع رسانی به صیادان و آموزش به آنان برای نحوه برخورد با این حیوان را ضروری دانست.

کد خبر 5318710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha