۱۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۹

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی:

استاندار غیربومی انتخاب مردم استان قزوین نیست

استاندار غیربومی انتخاب مردم استان قزوین نیست

قزوین - نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استاندار غیربومی انتخاب مردم استان قزوین نیست، گفت: گزینه مجمع نمایندگان همچنان آقای عراقی است.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به روند انتخاب استاندار بومی برای استان قزوین اظهار کرد: قزوین استانی با قدمت حکمرانی ۱۰ هزارساله است و سابقه دیرینه تاریخی آن به‌اضافه سابقه سیاسی – اجتماعی، نقش نخبگان استان در شکل‌گیری انقلاب و دفاع مقدس و همچنین عرصه مدیریت سیاسی کشور، فرایند انتخاب استاندار را سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌کند.

وی افزود: با توجه به جمع شدن ظرفیت‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و منابع عظیم انسانی در پهنه یک‌درصدی از خاک ایران، جمعیت یک و نیم درصدی مولد استان قزوین که تقریباً سهم ۴ درصدی در اقتصاد کشور را دارد و حتی در برخی تولیدات تا ۱۰ درصد سهم تولیدات کشور را بر عهده دارد، وجود مجموعه‌های دانشگاهی و حوزه‌های علمیه و همچنین قرار گرفتن در چهارراه جهانی استراتژیک و ژئوپولتیک و شبکه حمل‌ونقل بین‌المللی موقعیت استان بسیار ویژه و مهم است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از طرفی نزدیکی قزوین به تهران و سهولت دسترسی به پایتخت باعث می‌شود تا سیاسیون کشور به قزوین نگاه دیگری داشته باشند و بر همین اساس اگر بخواهند شخصی غیربومی را برای استانداری قزوین پیشنهاد دهند، دور از ذهن نیست.

وی عنوان کرد: مردم قزوین نیازمند استانداری هستند که ظرفیت‌های بومی استان را شناخته و با جای‌جای پهنه استان و مناطق مختلف و قومیت‌های ساکن و مشکلات آنان آشنا باشد.

محمدبیگی اضافه کرد: مردم قزوین استانداری می‌خواهند که آداب و رسوم و دغدغه‌های آنان را درک کرده و در این پهنه زندگی کرده باشد.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت بومی استان و چهره‌های ملی شاخص استان بهترین گزینه برای انتخاب استاندار قزوینی است که در عرصه مدیریت سیاسی کشور نیز نقش تاریخی داشته است، تأکید کرد: با توجه به مطالعه سوابق استانداران، ما باید این را در نظر بگیریم که استاندار قزوین باید توانمند، خلاق، جهادی، مدیر و مدبر، دارای روحیه تعامل با انواع گروه‌های سیاسی و اجتماعی مردم و همچنین دارای روحیه گذشت، ایثار و روحیه ویژه خدمتگزاری به مردم باشد.

قزوین از مدیران غیربومی و پروازی آسیب دیده است

نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: استان قزوین تاکنون از لحاظ ورود مسئولین غیربومی و مدیران پروازی و ورود برخی عناصر سیاسی وابسته به جریانات، احزاب و گروه‌های مختلف آسیب‌های زیادی را متحمل شده و این بدن رنجور تحمل آسیب‌های جدید را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: به‌عنوان یک شهروند قزوینی، انتظار ما از رئیس‌جمهور محترم و وزیر کشور انتخاب استانداری آشنا به استان، قاطع و دارای برنامه و دارای توان مدیریتی بالا و تمام‌کننده است.

محمدبیگی تأکید کرد: ما می‌خواهیم استانداری داشته باشیم که استان را درک کرده و کمر خدمت برای خدمتگزاری بسته باشد، لذا با احترام کامل به همه گروه‌ها و افراد سیاسی و افراد توانمند کشور، گزینه غیربومی انتخاب مردم استان قزوین نیست.

وی گفت: متأسفانه برخی چون دو سال اول خدمت و یا انتهای خدمت آن‌ها است، برای ارتقا یا بازنشستگی با زمینه‌سازی پست‌های بهتر قزوین را به‌واسطه نزدیکی به تهران انتخاب می‌کنند، اما باید اعلام کنیم که قزوین حیات خلوت پایتخت و آزمایشگاه مدیریت نیست.

این نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی ضعف‌ها در استان قزوین، با طرح این پرسش که چرا باید استان قزوین به لحاظ برخورداری از سیستم ارتباطی و شبکه فناوری ارتباطی تا سال ۹۹ جزو دو استان انتهایی کشور باشد، عنوان کرد: تنها یکی از دلایل جایگاه بیست و هفتم استان قزوین در بودجه و یا خاکی بودن حدود ۴۰ درصد راه‌های روستایی استان قزوین استفاده از مدیران غیربومی ناآشنا به دغدغه‌ها و مسائل استان قزوین است.

وی اظهار کرد: در چند سال اخیر به‌واسطه حضور اتوبوسی نیروهای غیربومی به‌عنوان مدیر در استان قزوین، متأسفانه نیروهای خلاق، کارآمد و توانمند استان قزوین باید در عزلت و گوشه‌نشینی شاهد برخی سو مدیریت‌ها توسط برخی مدیران سفارشی باشند.

محمدبیگی افزود: استان قزوین هم در طی ۴ دهه گذشته پذیرای بیشترین میزان مدیران غیربومی بوده که خیلی از آن‌ها توانمند بوده‌اند و از اقدامات خوب آنان تشکر می‌کنیم، اما وقت آن رسیده که جوانان موفق، توانمند و تحصیل‌کرده استان، آینده خود را در چهره مدیران بومی و شایسته استان خود ببینند.

مردم قزوین یکپارچه در انتظار یک مدیریت ویژه گام دومی در استان قزوین هستند

وی تأکید کرد: امروز جوان متدین و انقلابی قزوینی امیدی به مدیریت خود ندارد و اغلب باعث مهاجرت افراد نخبه از قزوین به تهران و حتی خارج از کشور می‌شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما امروز نیازمند جذب این سرمایه عظیم برای استان قزوین هستیم، بیان کرد: مردم قزوین یکپارچه در انتظار یک مدیریت ویژه گام دومی در استان قزوین هستند.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر به لحاظ بودجه و اعتبارات با همکاری سیستم اجرایی استان توانستیم جایگاه استان قزوین را ارتقا دهیم، اما قزوین منتظر ورود به دریچه جدیدی از مدیریت‌ها است که باید منطبق با ویژگی‌های دولت سیزدهم باشد.

محمدبیگی در پایان با اشاره به درخواست وزیر کشور از نمایندگان مجلس برای ارائه نظر مشورتی در خصوص استانداران استان خود یادآور شد: گزینه‌های خوبی در مجمع نمایندگان استان مطرح شدند که همگی برآمده از اقشار مختلف بوم استان و برخی چهره‌های ملی استان هستند، البته در مجمع نمایندگان با توجه به شاخصه‌های مختلف همه ارزیابی شدند و اجماع خوبی در مورد گزینه نهایی با اقشار مختلف نخبگان استان ایجاد شده و پیرو مذاکراتی که با وزارت کشور داشتیم گزینه سردار عراقی را معرفی کردیم و پیگیر تحقق آن هستیم، وحدت مردم و جریانات قزوین بسیار مهم است. امیدواریم در تعاملی سازنده با وزارت کشور شاهد ورود یک استاندار جهادی، مردمی و دوست‌داشتنی و پرکار و دارای روحیه تحول و جوان گرا به استان قزوین باشیم.

کد خبر 5318904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • شهروند IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      0 0
      امیدواریم سردار هرچه سریعتر انتخاب واعلام گردد چون باز هم در معرفی استاندارهم از سایر استانها عقبیم وبه تبع ان در سیستم مدیریتی استان نا بسامانی و چشم پوشی از حق مردم شرافتمند قزوین بسیار گلمندی عنوان میشود پس لطفا تسریع در معرفی انجام و مدیران ضعیف استانمان هم عوض شوند
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      0 0
      لطفا ایشان هر چه سریعتر وضعیت شهرک اندیشه قزوین را سرو سامان بدهند که دیگه شاهد ظلم به مردم مظلوم این شهرک نباشیم.