۱۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۹

سردار فرحی در دیدار با دریادار ایرانی:

امنیت آبراهه‌های حساس مرهون آمادگی‌ «نداجا» است

امنیت آبراهه‌های حساس مرهون آمادگی‌ «نداجا» است

جانشین وزیر دفاع با تجلیل از آمادگی‌های رزمی نیروی دریایی ارتش، امنیت راهبردی دریای عمان و آبراهه‌های حساس جمهوری اسلامی را مرهون آمادگی‌های دفاعی این نیرو دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در ستاد وزارت دفاع با سردار سید مهدی فرحی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیدار و گفتگو کرد.

دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در این دیدار با اشاره به تعامل خوب وزارت دفاع و نیروی دریایی ارتش، گفت: امروز نیروی دریایی ارتش از اقتدار، توانمندی و آمادگی‌های بسیار زیادی برخوردار است که در انجام دقیق مأموریت‌های این نیرو مخصوصاً در آب‌های بین‌المللی و صیانت از خطوط مواصلاتی دریایی توانسته‌ایم آن را به نمایش بگذاریم و این توانمندی‌ها مرهون هدایت‌ها و فرماندهی داهیانه و مدبرانه فرمانده معظم کل قواست.

وی، تعامل این نیرو با صنعت دفاعی را بسیار خوب و شایسته ارزیابی کرد و افزود: در حوزه تأمین تجهیزات و ادوات دریایی، تعامل مطلوبی با سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع برقرار بوده و امیدواریم این تعاملات و همکاری‌ها روزافزون و هم‌افزا شود.

سردار فرحی نیز در این دیدار با تجلیل از آمادگی‌های رزمی نیروی دریایی ارتش، امنیت راهبردی دریای عمان و آبراهه‌های حساس جمهوری اسلامی را مرهون آمادگی‌های دفاعی نیروی دریایی ارتش دانست و خاطرنشان کرد: خداوند متعال را شاکریم که امروز تجارت در حوزه دریا و فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در بستر دریا از امنیت وصف‌ناپذیری برخوردار است.

وی همچنین با اشاره به مأموریت ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش، اظهار داشت: نیروی دریایی فعل «ما می‌توانیم» را به نمایش گذاشت و توانست با گذر از آبراه‌های حساس و ژئوپولیتیک جهان، قدرت دریایی ایران را به رخ همگان بکشد.

جانشین وزیر دفاع در پایان گفت: اهتزاز پرچم پرافتخار کشورمان در دریاهای دوردست و شرکت در مراسم سیصد و بیست و پنجمین سالگرد نیروی دریایی روسیه با ناوشکن ایرانی سهند که حاصل تلاش و دانش بومی جوانان غیورمان در صنایع دریایی، دفاعی و دانشگاهی است، از دیگر نقاط قوت این مأموریت خطیر بود که غرور ملی را برانگیخت.

کد خبر 5318920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha