۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۱۳

رئیس اداره اوقاف قائمشهر و سیمرغ:

موقوفه ای برای درمان زوج های نابارور در قائمشهر ثبت شد

 موقوفه ای برای درمان زوج های نابارور در قائمشهر ثبت شد

قائم‌شهر- رئیس اداره اوقاف شهرستان قائمشهر و سیمرغ، از درآمد ۳۵ میلیارد ریالی حاصل از موقوفات خبر داد و گفت:موقوفه ای برای درمان زوج های نابارور در منطقه ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فتحی بعدازظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران بیان کرد: ۸۵۲ موقوفه در شهرستان قائمشهر موجود است که ۲۱۱ موقوفه منفعتی و دارای درآمد است.

وی افزود: همچنین ۲۸۸ موقوفه مربوط به مساجد، ۳۰۲ موقوفه مربوط به حسینیه و تکایا، ۳ موقوفه مربوط به فاطمیه و زینبیه و ۱۸ موقوفه دارالقرآن، دو موقوفه مدرسه و سه موقوفه به حوزه علمیه اختصاص دارد.

وی عنوان کرد: قائم‌شهر ۱۰ هزار و ۱۷ رقبه دارای منفعت دارد.

فتحی در خصوص چگونگی هزینه موقوفات قائم‌شهر، عنوان کرد: ۹۴۴ میلیون تومان برای اجرای طرح تهیه دارو و درمان بیماران و کمک به نیازمندان، پنجاه میلیون تومان برای آزادی زندانیان، و بیش از ۴۰۰ میلیون برای تهیه و توزیع سبد کالا هزینه شد و علاوه بر آن چهار مورد جهیزیه به دختران نوعروس کم بضاعت داده شد.

فتحی اضافه و کرد؛ ۵۹ میلیون تومان برای ترخیص بیماران نیازمند و ۶۵۰ میلیون تومان برای مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در شهرستان هزینه شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قائم شهر با بیان اینکه در سال جاری سه وقف جدید داشتیم که به ثبت رسیده است، گفت: بزرگترین موقوفه امسال مربوط به یک ملک مسکونی و تجاری به ارزش تقریبی دو میلیارد تومان است که برای درمان زوج‌های نابارور و کمک به نیازمندان به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه هیچ درآمدی از وقت به حساب دولت واریز نمی‌شود، بیان کرد: ۹۶ درصد از درآمد حاصل از وقف در خود شهرستان هزینه می‌شود و قائمشهر یکی از زیباترین وقف‌ها را داراست و تنوع در بحث آموزشی، بهداشتی. درمانی، و کمک به زندانیان و نیازمندان از عملکردهای مهم این شهرستان محسوب می‌شود.

فتحی از توزیع ۴۰۰ بسته لوازم تحریر و کیف‌های مدرسه‌ای تحت عنوان طرح مهر تحصیلی به دانش آموزان نیازمند خبر داد و افزود در سال گذشته ۱۲۰ میلیون تومان تبلت خریداری و به دانش آموزان نیازمند اهدا شد.

کد خبر 5320025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha