۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۸:۰۸

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه:

حل مشکلات دستگاه قضایی، معیار و ضابطه کارهای پژوهشی خواهد بود

حل مشکلات دستگاه قضایی، معیار و ضابطه کارهای پژوهشی خواهد بود

سرپرست جدید پژوهشگاه قوه قضاییه گفت: هر طرح و کار پژوهشی که در پژوهشگاه انجام می‌شود باید با معیار و ضابطه حل مشکلات قوه قضاییه باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی هادی در آئین معارفه خود به عنوان رئیس جدید پژوهشگاه قوه قضائیه که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه و صاحبکار معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی دستگاه قضائی، برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات دکتر علم‌الهدی در دوره تصدی مدیریت پژوهشگاه قوه قضائیه اظهار کرد: در متن ابلاغ شده از سوی رئیس قوه قضائیه، یکی از وظایف خواسته شده از پژوهشگاه، ارائه خدمات پژوهشی به مجموعه قوه قضائیه و معاونت‌های آن است.

رئیس جدید پژوهشگاه قوه قضائیه افزود: به طور قطع این مساله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و پژوهشگاه با تمام وجود در خدمت قوه قضائیه و تمام معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه دستگاه قضائی خواهد بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین هادی با بیان اینکه تمرکز پژوهشگاه قوه قضائیه بر انجام کارهای پژوهشی مبتنی بر حل مسائل و چالش‌های دستگاه قضائی خواهد بود تا بتواند مشکلی از مشکلات سیستم قضائی کشور را حل کند گفت: بر این اساس، هر طرح و کار پژوهشی که در پژوهشگاه انجام می‌شود باید با معیار و ضابطه حل مشکلات قوه قضائیه باشد.

وی تکلیف دوم مقرر در ابلاغ رئیس دستگاه را انجام پژوهش‌های مورد نیاز دستگاه قضائی و اجرایی کردن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست‌های راهبردی قوه قضائیه خواند و گفت: بر این اساس، خروجی آثار پژوهشی انجام شده در پژوهشگاه باید اجرای رهنمودهای راهبردی و سیاست‌های راهبردی قوه قضائیه باشد.

وی ادامه داد: رهنمودهای راهبردی در اسناد مختلف و سیاست‌های کلی مانند سیاست‌های کلی قضائی، سیست‌های کلی قانونگذاری و سیاست‌های کلی امنیت قضائی وجود دارد که باید به عنوان معیار مدنظر قرار گیرد.

کد خبر 5320156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha