۱۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۴

زالی خبر داد؛

۳۰ درصد نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال تهرانی واکسینه شده اند

۳۰ درصد نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال تهرانی واکسینه شده اند

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، از نحوه اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون دانش آموزان شهر تهران بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علیرضا زالی در حاشیه این بازدیدها گفت: طرح ضربتی واکسیناسیون دانش آموزان شهر تهران در گروه‌های سنی ۱۲ تا ۱۸ سال به صورت جهادی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ مهرماه در مدارس شهر تهران اجرا می‌شود.

وی با اشاره به استقبال خوب دانش آموزان و والدینشان از این طرح، افزود: در این بازدیدهای میدانی از ساعات آغازین صبح امروز در پایگاه‌ها شاهد استقبال خوب دانش آموزان و والدین آنها هستیم.

زالی خاطرنشان کرد: سرعت و شتاب واکسیناسیون نوجوانان ۱۸-۱۲ سال در یک بازه زمانی کوتاه می‌تواند شرایط بسیار خوبی را از نظر طراحی ایمنی جمعی ناشی از واکسیناسیون فراهم کند.

وی با اشاره به مشارکت مجموعه آموزش و پرورش در اجرای این طرح گفت: در این طرح همکاران آموزش پرورش مشارکت دارند و بخشی از کار نیز بر عهده خود دانش آموزان گذاشته شده و در برخی مدارس، شورای دانش آموزی مشارکت کرده اند. امروز شاهد کار تیمی بسیار خوبی در این پایگاه‌ها بوده ایم که حاصل مشارکت و همگرایی تیم بهداشت و مجموعه آموزش و پرورش است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه طرح دانش آموزی روز جمعه نیز ادامه خواهد یافت، افزود: جمعه نیز در مدارس و پایگاه‌های دانش آموزی پذیرای نوجوانان و آینده سازان این مرز و بوم هستیم و امیدواریم حجم بالایی از واکسیناسیون و مصونیت سازی این عزیزان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه استان تهران دارای یک میلیون و ۸۶ هزار دانش آموزان است، از واکسیناسیون ۳۰ درصد نوجوانان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در مراکز واکسیناسیون تا روز چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ خبر داد و هدف این طرح جهادی دو روزه را تسریع و تسهیل واکسیناسیون دانش آموزان تهرانی عنوان کرد.

زالی، تفاوت این طرح جهادی را اجرای آن در مدارس ذکر کرد و افزود: در این طرح جهادی دانش آموزان برای دریافت واکسن می‌توانند به مدارس خودشان مراجعه می‌کنند اما اگر دانش آموزی به هر دلیلی نتوانست ظرف امروز و فردا واکسینه شود می‌تواند در اسرع وقت با مراجعه به سایر مراکز واکسیناسیون مستقر در شهر تهران واکسن دریافت کند.

کد خبر 5321801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha