۱۵ مهر ۱۴۰۰، ۲۳:۱۶

امام جمعه دیر:

«دیر» در تحقق مسئولیت‌های اجتماعی نفت مورد کم‌لطفی قرار گرفته است

«دیر» در تحقق مسئولیت‌های اجتماعی نفت مورد کم‌لطفی قرار گرفته است

بوشهر- امام جمعه دیر گفت: در بحث تحقق مسئولیت‌های اجتماعی نفت نسبت به شهرستان دیر کم لطفی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی حسینی پنجشنبه‌شب در نشست وزیر راه و شهرسازی با نمایندگان اقشار مردم شهرستان دیر، با تسلیت شهادت امام رضا (ع)، اظهار داشت: سفرهای استانی رئیس جمهور و وزرا مورد تاکید رهبری است و نشانگر توجه مسئولین به مردم و باعث بازسازی اعتماد مردم به مسئولان نظام اسلامی است.

امام جمعه دیر، آب شرب را نیاز ضروری مردم منطقه دانست و افزود: شبکه آبرسانی شهرستان دیر باید تعمیر و نوسازی شود و از طرفی در خصوص آب‌شیرین کن که اقداماتی هم شده که کافی نیست و باید ظرفیت آن بیشتر شود.

وی درباره مشکلات اشتغال جوانان، عنوان کرد: در کنار تأسیسات عظیم نفت و گاز انتظار است نیروی بیکار نداشته باشیم اما متأسفانه حتی نیروهای تحصیل‌کرده ما هم به کار گرفته نمی‌شوند و تحقیر می‌شوند.

حسینی اضافه کرد: از سوی دیگر افرادی که مشغول به کار هستند هر از گاهی تهدید به اخراج و تعدیل نیرو می‌شوند که انتظار مردم بکارگیری این نیروها است.

لزوم ارتقای گمرک

وی گفت: در بحث مسئولیت‌های اجتماعی نفت نسبت به شهرستان دیر متأسفانه کم لطفی شده و در سال‌های اخیر کمک‌های می‌شود آن هم با مراجعه مسئولین بوده وگرنه به صورت عادی کمکی بشود خیلی نبوده که انتظار داریم آقایان به مسئولیتشان در قبال شهرستان دیر کمک کنند.

حسینی با بیان اینکه حل برخی از مشکلات نیاز به بودجه و اعتبار ندارد، خاطرنشان کرد: در بحث ته لنجی کاری به اصل ماجرا ندارم اما وقتی که نظام جمهوری اسلامی به مردم مجوز ورود کالا می‌دهد و گمرک جمهوری اسلامی ترخیص می‌کند، دیگر معنا ندارد چند قدم از گمرک دور می‌شوند چون مدرکی ندارند به عنوان کالای قاچاق به حساب آید و گاهی اوقات جوانان ما در این مسیر جانشان از دست می‌دهند یا عابرین پیاده را زیر می‌گیرند که نیاز به ساماندهی است.

امام جمعه دیر بیان کرد: با توجه به نزدیکی بندر دیر به کشورهای حوزه خلیج فارس انتظار است این بندر به عنوان بندر تجاری مطرح و دنبال شود و گمرک آن ارتقا یابد و با نصب دستگاه ایکس ری مشکلاتمان در بحث صادرات کمتر شود.

گرانی قبض برق

وی گفت: این روزها شاهد گرانی قبض برق هستیم که این برای مردمی که با یارانه گاهی اوقات زندگی می‌کنند و یا کسانی که بیکار هستند، آقایان می‌گویند ما قسطی می‌کنیم وقتی طرف پولی ندارد قسط چه بدهد که باید فکر اساسی برای این مناطق شود.

حسینی درباره تکمیل راه‌های مواصلاتی، یادآور شد: جاده وفاق آرزوی دیرینه چندین ساله مردم دیر است؛ جاده ساحلی دیر -بردخون که به جاده مرگ مشهور است و بزرگراه دیر-بوشهر و جوانان زیادی جانشان در این مسیر از دست داده‌اند.

وی خواستار تعیین تکلیف زمین‌های محدوده پارس شمالی شد و عنوان کرد: این زمین‌ها نه تملک شده و نه به مردم اجازه ساخت و ساز داده می‌شود که باید تعیین تکلیف شود.

حسینی با اشاره به اختلاف بین راه و شهرسازی و مردم در برخی جاها، بیان داشت: زمین‌هایی (محله خور خندل دیر و شهر بردستان) است که مردم سال‌های سال از افراد خریده‌اند و تعیین تکلیف نمی‌شود که با این گرانی و تورم لجام گسیخته اگر مسئله زمین شأن حل شود هم توان خانه ساختن ندارند.

لزوم حمایت از کشاورزان

وی گفت: کشاورزان گوجه کار ما هرساله پایان سال دچار خسارت شده و محصولشان روی دستشان می‌ماند که نیاز است صنایع جانبی تبدیلی با کمک دولت و دادن تسهیلات احداث شود.

حسینی افزود: زمین‌های زیادی در اختیار محیط زیست است که بخشی از آنها برای پرورش میگو آزاد شود تا صدها جوان مشغول به کار شوند.

وی ادامه داد: مالکان کشتی‌های صید صنعتی چند سال است که بلاتکلیف هستند و مجوزی داده نمی‌شود، اینها هم باید نان بخورند و نباید از خدمات محروم باشند.

امام جمعه دیر درباره مسکن، گفت: برخی نهادها پروژه‌هایی را شروع کرده‌اند و هنوز تکمیل نشده و الان هزینه‌ها برای مردم دوبرابر شده است که باید نظارت شود.

کد خبر 5322033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha