۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۱۵

معاون وزیر صمت:

خدمات پس از فروش لوازم خانگی صادراتی ضعیف است

خدمات پس از فروش لوازم خانگی صادراتی ضعیف است

معاون وزیر صمت با بیان اینکه به دنبال توسعه صادرات لوازم خانگی به ویژه در کشورهای هدف هستیم، گفت: متاسفانه خدمات پس از فروش برای لوازم خانگی صادر شده بسیار ضعیف است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا پیمان پاک امروز در نشست هم اندیشی با تولیدکنندگان لوازم خانگی و بررسی اهداف و برنامه‌های این صنعت که هم کانون در وزارت صمت در حال برگزاری است، اظهار کرد: ما برنامه ریزی کرده ایم که طی چهار سال آینده صادرات کشور به ۳۵ میلیارد دلار افزایش یابد و در این راستا یک اولویت بندی برای کشورهای هدف انجام دادیم که با توجه به محدودیت منابع بتوانیم روی این کشورها تمرکز کنیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: همچنین از طریق توسعه لجستیک، تعرفه‌های ترجیحی، اصلاح قوانین و مقررات و اصلاح ساختارها در بخش رایزن‌ها سعی می‌کنیم که به توسعه صادرات کمک کنیم.

وی ادامه داد: رایزن‌های ما در کشورهایی که سابقه صادرات داشتیم مانند عراق و سوریه الگوی اولیه را مشخص کردند و قرار شده با کمک ذینفعان بخش لوازم خانگی این برنامه تکمیل شود.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده از سوابق صادراتی مشخص شد قیمت و کیفیت لوازم خانگی ایرانی در کشورهای هدف مناسب است اما در بخش خدمات پس از فروش موفق نبوده ایم و در این بخش ضعیف هستیم. پیشنهاد شده که برای توسعه بازار بحث برندینگ و اعتبار خریدار لحاظ شود.

پیمان پاک گفت: همچنین در کشورهایی که مراودات مالی داریم همچون ونزوئلا ساز و کاری را برای تهاتر کالاهای اولویت دار همچون لوازم خانگی تعریف کرده ایم؛ در مورد هند و کشورهای CIS نیز رایزن‌ها را برای توسعه صادرات لوازم خانگی فعال کرده ایم.

معاون وزیر صمت گفت: با توجه به رویکردی که اکثر کشورها در حمایت از تولید داخل دارند مقرر شده صادرات قطعات و تولید مشترک را در دستور کار قرار دهیم.

کد خبر 5322879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha