۱۹ مهر ۱۴۰۰، ۸:۲۱

در کمیسیون حقوقی شورای شهر بندرعباس انجام شد؛

بررسی چالش‌های حقوقی وصول عوارض آلایندگی صنایع غرب بندرعباس

بررسی چالش‌های حقوقی وصول عوارض آلایندگی صنایع غرب بندرعباس

بندرعباس - رئیس کمیسیون نظارت و ارزیابی حقوقی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: چالش‌های حقوقی وصول عوارض آلایندگی صنایع غرب شهر بندرعباس با حضور اساتید دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فریده عامری در نشست بررسی چالش‌های حقوقی وصول عوارض آلایندگی و نحوه اصلاح ساختار قراردادهای شهرداری بندرعباس که با حضور اعضای کمیسیون حقوقی شورای شهر بندرعباس و اساتید دانشگاه‌های هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: وصول عوارض آلایندگی یکی از شعارهای جذاب انتخاباتی است که متأسفانه خیلی زود فراموش می‌شود اما در شورای ششم تمام تلاشمان را برای وصول این حق قانونی شهروندان بندرعباسی خواهیم کرد تا مدیون اعتماد مردم نباشیم.

وی عنوان کرد: به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا از ظرفیت نخبگان دانشگاهی و مساعدت مسئولان دستگاه قضائی برای مطالبه حق مردم استفاده کنیم و در این راستا جلسات کارشناسی مختلفی برگزار خواهد شد.

رئیس کمیسیون نظارت و ارزیابی حقوقی شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: متأسفانه هیچ‌گاه پیگیری محکمی در خصوص وصول عوارض آلایندگی و حقوق شهروندی انجام نشده است و در کمیسیون حقوقی شورا تصمیم گرفتیم این موضوع را به عنوان یک پرونده کامل و بلند مدت حقوقی آغاز کنیم تا در نهایت بعد از سال‌ها شهروندان بندرعباسی از این ظرفیت قانونی منتفع شوند.

عامری اظهار کرد: یک کارگروه حقوقی با مشارکت اعضای هیئت علمی دانشگاه و کمیسیون حقوقی شورای شهر بندرعباس ایجاد شده است و نسبت به تشکیل پرونده‌های حقوقی با موضوع وصول قانونی عوارض آلایندگی اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به قردادهای برخی از کارکنان شهرداری، گفت: مشکلات حقوقی برخی از قراردادهایی که در سال‌های گذشته منعقد شده با هدف جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال به این کارگروه ارجاع می‌شود و مورد بررسی کارشناسی قرار خواهد گرفت.

احسان کامرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان و عضو هیأت علمی دانشگاه هرمزگان نیز در این نشست گفت: اینکه کمیسیون حقوقی شورا در ماه‌های ابتدایی فعالیت خود با اساتید دانشگاه همفکری می‌کند، نشان دهنده عزم شورا برای انجام اقدامات زیرساختی و اصولی است.

وی با ذکر این نکته که بنده به عنوان عضو جامعه دانشگاهی و شهروند استان هرمزگان برای احقاق حقوق شهروندان اعلام آمادگی می‌کنم، ابراز داشت: باید با یک نگاه بلند مدت به مسائل نگاه کنیم و با تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای رسیدن به اهداف گام برداریم.

کد خبر 5324446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha