۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۲۱

امام جمعه ایذه خبر داد؛

استفاده از ظرفیت بزرگان طوایف برای کاهش تیراندازی در مراسم مختلف

استفاده از ظرفیت بزرگان طوایف برای کاهش تیراندازی در مراسم مختلف

ایذه- امام جمعه ایذه گفت: برخی از تیراندازی‌ها مربوط به مراسمات است که ازاین‌رو از ظرفیت بزرگان طوایف برای کمرنگ شدن تیراندازی در مراسم مختلف استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز چهارشنبه جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور مسئولان و خبرنگاران در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام سید میثم موسوی با بیان اینکه وظیفه رسانه و خبرنگاران اطلاع‌رسانی صحیح است، اظهار کرد: پس از انتقاد یک رسانه از یک اداره، اداره یک جوابیه به رسانه می‌دهد و رسانه موظف است که جوابیه مربوطه را در رسانه درج کند.

وی ادامه داد: عالی‌ترین شورای هر شهرستان شورای فرهنگ عمومی است و مصوبات این شورا لازم‌الاجرا هستند.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی تأثیر مثبتی روی زندگی و جامعه خواهد داشت، افزود: کشور در چند سال گذشته با مشکل فرهنگی مواجه شد و در این چند سال امور فرهنگی رها شده بود و بودجه‌ای برای مسائل فرهنگی در نظر گرفته نمی‌شد.

امام جمعه ایذه، تیراندازی‌های پراکنده را در سطح شهر مربوط به اراذل و اوباش دانست و تأکید کرد: برخی از تیراندازی‌ها مربوط به مراسمات است که ازاین‌رو از ظرفیت بزرگان طوایف برای کمرنگ شدن تیراندازی در مراسمات استفاده می‌شود.

وی به قتل دختربچه بی‌گناه که در جلوی منزل خود کشته شد، اشاره کرد و گفت: شورای شهر و شهرداری از بزرگان طوایف دعوت خواهد کرد تا برای کمرنگ کردن این رسم ناپسند در شهر کمک کنند.

وصیت بزرگان طوایف برای کمرنگ کردن رسم تیراندازی

«حسن نبوتی» فرماندار شهرستان ایذه نیز از تلاش خبرنگاران قدردانی و بیان کرد: خبرنگاران در بحث انتخابات از شروع تا پایان در ستاد انتخابات و در جلسات مختلف حضور داشته و از بسیاری از التهابات درون شهر با حضور آنها در تجمیع آرا جلوگیری شد.

وی ادامه داد: برای اینکه تعامل بین رسانه‌ها و ادارات برقرار باشد پس از انتشار یک خبر جوابیه آن خبر باید منتشر شود.

نبوتی با تأکید بر اینکه رسانه اجازه ندهند که دستاوردهای نظام و انقلاب منفور شوند، افزود: درست است در شرایط بسیار بد اقتصادی قرار داریم اما بیجا مردم را ناامید نکنیم.

فرماندار شهرستان ایذه عنوان کرد: خبرنگاران در انتشار اخبار خوب اهتمام کنند و رسالت خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی به تیراندازی در مراسمات اشاره کرد و گفت: برای کمرنگ کردن این رسم بزرگان طوایف وصیت کنند که در مراسم از تیراندازی خودداری کنند.

نبوتی بیان کرد: آموزش در مدارس برای عدم تیراندازی در مراسمات صورت گیرد تا این آمار کمتر شود.

کد خبر 5326978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha