۲۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۴۲

مدیرکل فنی و حرفه‌ای هرمزگان:

مجوز تاسیس آموزشگاه برای افراد «فنی‌کار» صادر می‌شود

مجوز تاسیس آموزشگاه برای افراد «فنی‌کار» صادر می‌شود

بندرعباس-مدیرکل فنی و حرفه‌ای هرمزگان گفت: از افراد «فنی‌کاری» که به امر مهارت آموزی علاقه‌مند هستند مانند مکانیک و تراش‌کار دعوت می‌کنم برای انتقال مهارت اقدام به تاسیس مجوز آموزشگاه کنند.

اسماً کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاری آزمون‌های آنلاین در مراکز فنی و حرفه‌ای، اظهار کرد: در تمام شهرستان‌های سراسر هرمزگان سایت‌های برگزاری آزمون‌های الکترونیکی راه‌اندازی شده است و آزمون‌های تئوری مراکز فنی و حرفه‌ای بدون مراجعه حضوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به لزوم تقویت ارتباط مراکز آموزشی با مراکز صنعتی، عنوان کرد: با همکاری دانشگاه‌ها و صنایع، یکسری مراکز آموزشی ایجاد شده است تا به تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خود و جامعه بپردازند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان اظهار کرد: در حال حاضر پالایشگاه نفت ستاره، شرکت فولاد هرمزگان، شرکت کشتی‌سازی و … مراکز آموزشی را با هزینه‌های خودشان تاسیس کرده‌اند و مهارت‌های آموزشی در حوزه فعالیت خود را ارائه می‌کنند.

کریمی با ذکر این نکته مجوزهای اداره کل فنی و حرفه‌ای در ۲ بخش آزاد و دولتی صادر می‌شود، ابراز داشت: اگر فردی علاقه‌مند به آموزش و در رشته‌ای دارای مهارت و توانمندی است، می‌توانند یک مرکز مهارت آموزی ایجاد کند.

وی ابراز داشت: از افراد متخصصی که به امر مهارت آموزی علاقه‌مند هستند مانند مکانیک، تراش‌کار و … دعوت می‌کنم برای انتقال مهارت و تجربیات، مجوز تاسیس آموزشگاه آزاد را از ما دریافت کند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان با اشاره به واگذاری فضاهای مازاد در راستای استفاده بهینه از فضاهای آموزشی، تصریح کرد: در راستای ارتقاء ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان، با مشارکت بخش خصوصی و خیرین و در قالب ماده ۲۷ قانون الحاق، اماکنی که بلااستفاده بودند به مراکز فعال مهارت آموزشی تبدیل شدند.

کریمی افزود: این مراکز که در گذشته از کار افتاده بودن و امکان استفاده از آن‌ها وجود نداشت، در حال حاضر با بالاترین کیفیت در حال ارائه خدمات رایگان مردم به هستند.

کد خبر 5328381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha