۲۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

۴۵ درصد واکسن‌های تزریق شده در خراسان شمالی دز دوم است

۴۵ درصد واکسن‌های تزریق شده در خراسان شمالی دز دوم است

بجنورد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه واکسن به اندازه کافی در استان وجود دارد، گفت: ۴۵ درصد واکسن‌های تزریق شده مربوط به نوبت دوم است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد هاشمی پیش از ظهر شنبه در ستاد مدیریت کرونا خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: آمار کرونا در استان همچنان کاهشی است و تعداد موارد بستری به زیر ۲۰۰ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به کاهش چشمگیر فوت ناشی از کرونا در استان، گفت: عدد آر افت پیدا کرده و به زیر یک رسیده است و این نشان از کنترل بیماری دارد.

وی افزود: اکنون راز و جرگلان در وضعیت آبی، بجنورد، شیروان و اسفراین در وضعیت نارنجی و دیگر شهرستان‌ها در وضعیت زرد هستند.

هاشمی از تزریق واکسن به بیش از ۷۲ درصد افراد بالای ۱۸ سال خبر داد و گفت: میزان تزریق واکسن به دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال نیز ۷۰ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه واکسن به اندازه کافی در استان وجود دارد، بیان کرد: ۴۵ درصد واکسن‌های تزریق شده نوبت دوم است.

وی افزود: در برخی شهرستان‌ها از جمله شیروان و راز و جرگلان خصوصاً در مناطق روستایی میزان واکسیناسیون کمتر است.

هاشمی در انتها با تاکید بر اینکه تزریق واکسن یکی از دلایل مهم پیشگیری از فوت است، گفت: با پایان ماه صفر عروسی‌ها و دورهمی ها بیشتر شده که وضعیت را می‌تواند نگران کننده کند.

کد خبر 5328750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha